Príncipe canguro


Una vez fui un príncipe acorazado. Los mejores herreros me fabricaban las armaduras a medida.

Ahora compro zapatos en Don Blandito y camisetas en el mercadillo. O arrastro la cesta de la compra, como si fuera un perro de plástico, por los pasillos del Mercadona, adquiriendo productos de gama blanca, como los doscientos gramos de café clásico natural Hacendado que tomo para escribir a deshoras.

Una vez fui un príncipe viajero. No había velero en el mundo mejor que el que tenía a mi disposición, fuera de noche o de día.

Ahora viajo en el tren de la bruja. Hace una semana, en la estación de Calaf había demasiados rostros de gente que esperaban ese enlace en autocar (porque las vías están levantadas por obras). Eran personas de todas las edades y razas, prendiendo cigarrillos o, simplemente, perdiendo la mirada en el suelo, mientras no aparecía el vehículo que todavía era invisible tras la curva. Nos cargamos de nuestra eterna paciencia.

Una vez fui un príncipe desprendido. No había fiestas más esplendorosas que las mías, con extrañas criaturas llegadas de África con cuernos imposibles en la punta de su hocico, y danzarines espigados y antorchas humanas.

Ahora eran las fiestas en la tierra de la niebla, y el pequeño Hayden y el pequeño faraón Nil corrían como locos de los autos de choque a la súper rampa gravitatoria, esperando que les invitara a montarse en ellos. Les dije que eso era para niños pequeños. Y les pagué cinco disparos en una barraca cutre. Nil no podía con el peso de la escopeta de aire comprimido.

Una vez fui un príncipe sin sobrinos.

Ahora los tengo. Este lunes los cuidé, mientras sus padres acudían a una sesión de cine. El faraón se durmió con el primer cuento del dinosaurio enano que vivía en un libro, mientras sonaba el teléfono. Le pedí al pequeño Hayden que contestara porque no podía sacar mi mano de debajo de la cabecita de su hermano. "Dígame". Lo dijo cuatro veces, sin que nadie contestara.

-Tío, se escuchaba una respiración, pero no respondían.
-Seguramente eran monstruos, que querían saber si estáis solos en casa -le conté tras comprobar que la llamada era de una amiga de su madre. Se llama Elena.
-Tío, ¿de verdad eran monstruos?
-Sí, con toda seguridad.

El pequeño Hayden temblaba de miedo. Así que salimos al rellano. Nos asomamos a la barandilla. Gritamos: "hay alguien" (en catalán). Y regresamos al interior tras cerrar la puerta blindada y comprobar que no había ningún peligro a la vista. Lo acosté en la cama de sus padres, y le pedí que se durmiera porque ya era muy tarde y mañana tenía clase de circo a primera hora.

Me acerqué a la mesa del comedor para cenar, y al minuto él regresó para sentarse a mi lado, con su cabello rubio alborotado. Me observaba fijamente. Le pregunté si tenía hambre, y le serví una tapita de macarrones tras decirme que sí. Comió en silencio. Después dijo con su vocecita: "Tío, contigo me siento seguro. ¿De verdad eran monstruos?".

Volví a sentirme un príncipe con armadura, viajero y espléndido en las fiestas, mientras regresaba a casa remontando el paseo de Sant Joan, tras hacer de canguro. Aunque mi hermana me pegara la bronca, a su regreso del cine, por contarle cuentos de miedo al niño. A deshoras.

22 comentarios:

    El dia que la flautista vagi al cine amb les amigues, li diré que et contracti per què em facis de cangur i m'expliquis contes de monstres a deshores i em donis una tapa de macarrons quant vingui a la cuina per què no puc dormir...amb tu em sentiré segur.

    El sot de l'estany, a l'antic jardí botànic (darrera del Palau Nacional) podria ser un bon espai per passejar. I si no; La Font del Gat està a prop. Ja concretem per e-mili.

     

    Pobret...

    Que espantis al veí és diver, però al teu nebot i tot just abans d'anar a dormir... pobrissó!

    I jo que et veig tot un príncep amb tots els ets i uts...
    Bona Pasqua, paseante!

     

    El teu post, com sempre, super. M'has recordat un tiet a qui li encantava explicar-me contes de por quan no hi era la meva mare. La por em paralitzava, però a l'hora ho trobava megaexcitant. Però és que jo soc una mica rareta. Així que, fes el favor de no fer por als teus nebots, que després se'n recordaran de tu tota la vida. Per cert, ja sigui als passadissos de Mercadona, com a les recepcions amb Ferrero Rocher, sempre seràs un príncep. Si fas vacances, que t'ho passis bé. Si no en fas, també.

     

    M'agrada la imatge que sugereix el Frare .Tu explicant-li contes de por mentre us cruspiu un plat de macarrons. I a l'un demà una excursió a la Font del Gat.
    Bona Pasqua a totS!


    (Sou uns gamarussos encantadors)
    :-))

     

    Per ser un cangur com Déu mana s'ha de tenir unes condicions adeqüades:
    1. Ser dona. A poder ser tenir vora els seixanta anys.
    2. El cabell amb "moño" i ulleretes.
    3. Ser inflexible: no donar de menjar fora dels horaris habituals. Els plats de macarrons dónen malsons.
    4. No contar contes. A dormir i punto.
    5. Si es porten malament, trucar els pares i tallar el rotllo. Qui tingui nens, que se'ls aguanti.
    6. Si es porten malament: cop de didal al cap (com feia la tia Polly a Tom Sawyer).
    7. Imprescindible cobrar més de 30 euros la nit. Sopar i peli inclosa.
    8. ???????
    Com veus, sóc la dona ideal per fer de cangur.
    Anda que jo et deixaria mons fills a tu, després tindrien terrors nocturns i es farien pipí al llit..Ara que si ets príncep...

     

    Una, que es de naturaleza crédula, se cree lo de princesa cuando te lo suelta tu tío, que es joven y guapo y fuerte, especialmente porque ignora que se lo dice a todas, pequeñas y mayores, como una coletilla que sabe efectista y resultona.
    Luego una adquiere criterio - y se cansa de esperar bailes, zapatos, vestidos y romances - y sabe que de princesa ná, que le toca trabajar y ganarse las munchetas con el sudor de la frente, y no con un gentil saludar a las muchedumbres, vestida de chanel, y que su príncipe no será un refinado caballero de amena conversación y don de gentes, hermoso y lujoso, sino un chavalote del barrio con camiseta del decathlon y afición al fútbol y los mortadelos.
    Creo que a eso le llaman principio de realidad. Es lo que tiene. Casumtot...

     

    Com m'agradaria que fessis de cangur dels meus alumnes. Els podries explicar contes de por protagonitzats per una sàdica pèlroja despentinada...

    Gràcies perquè visitant el teu blog sempre em fas sentir bé.

    Bones vacancetes de Setmana santa!

     

    M'agrada aquesta línia tan i tan fina que separa la realitat de la ficció en els teus relats. Per cert, jo mai he sigut princesa, sempre he comprat les samarretes al mercadillo...

     

    Em deixes sempre sense paraules, però tenia ganes de dir-t'ho.

    Dolços somnis :)

     

    ostres.. Quin bon cangur! I bon tiet! Entenc que et sentis satisfet

    Clar que millor que no li expliquis contes de por al nen. Pensa en les coses que et feien por de petit. Per absurd que sembli ara, llavors segur que et semblaria terrible!

     

    Potser si que un dia vares esser un princep, però aixó de dir a les pobres criatures que eren monstres.... no fa per tu, o si... no sé quina mena de princep eres... Ja m'ho explicaràs algun dia a veure si ho entenc.
    Nanit princep!

     

    com diu la cançó de Love of Lesbian: yo mataré monstruos por ti, solo tienes que pedirlo.
    I mira que em fan por els monstres, eh... Sort de macarrons, que són un antídot infalible, clar.
    Muaks!

     

    És tan tendre que no sé que dir. M'agrada els nens canyeros que senten emocions. Quan es fan grans, les saben transmetre.

    Últimament passeges poc, Paseante (o m'ho sembla a mi!). Espero que tot vagi prou bé perquè sempre es agradable trobar-te pel barri.

    Molts petons

     

    ostia l Sterling hayden !!

    granjas de caballos y junglas de asfalto...hehe


    molt bo home , quin nivell!!

     

    Este comentario ha sido eliminado por el autor.

     

    Cómo se nota la sangre principesca, que casi sólo te comentan mujeres. Si es que, debajo de la ropa de mercadillo, algo se huelen por ahí.

    Y al pobre hijo, contándole historias de monstruos, anda queeeee... Pero si hicieras de canguro a mi trasto, te tendrías que emplear muy a fondo para meterle miedo, con lo descreído que es. Sólo hay una cosa que le da mucho miedo, aunque sabe que no existe. Pero no te la cuento, que no me fío de ti.

    Bromas aparte... ¡cuántas cosas te puede devolver un niño! Más bien son ellos los que le hacen sentirse a uno seguro. Son ellos los que te protegen sin saberlo.

     

    Els tiets-cangurs estan per això i per molt més ;) l'enhorabona, fantàstic relat de no ficció :) Petons!!

     

    Ja era hora que et retratessis i tothom veiés la teva autèntica naturalesa: un psicòpata depravat, torturador de criatures indefenses i desvalgudes... Vaig al Garzón que et posi una pleit del copón.

     

    Fra Miquel, d'acord que em contracti la flautista. D'acord que t'expliqui contes de monstres. Però res de macarrons, que tu ja has fet l'estirada :-) Quedarem per fer un nou espai.

    Rita, si al Veí li haguessin explicat contes de por de petit ara no seria tan carallot. Només intento que el meu nebot pugi fort. Bon cap de setmana, guapa (la Pasqua ja queda lluny).

    Llum, moltes gràcies. El nebot em demana sempre contes de por. És estrany, me'ls exigeix i vol que el cocodril es mengi un home. I després li fa por. Potser entro massa en detalls :-(

    Gamarussa MK, res de macarrons per Fra Miquel, ni per tu. Que ja sou grandets tots dos. Que encara em demanareu llibrets de llom amb patates fregides per fer el menú infantil complet.

    Emily, compleixo tots aquests requisits per fer de cangur (tret del monyo). Sóc inflexible amb la canalla.

    Xurri, creo que tu tío tenía razón, aunque quieras parecer una persona normal como nosotros. Eres Audrey de vacaciones en Roma.

    Alatrencada, sempre em fas sentir enyorança quan veig el teu nick per aquí. Ets la sàdica, pèlroja i despentinada més bonica que he conegut mai. Et passo per email les meves tarifes per fer de cangur d'aquests marrecs.

    Edelia, gràcies. Potser ens hem creuat en algun mercadillo. A vegades hi veig alguna princesa que hi compra samarretes.

    Laie, gràcies. Dolços somnis.

    Khalina, de petit no recordo que m'explquessin contes els tiets. Estaven massa cansats de passar tot el dia damunt d'un tractor (Veí, un tractor és com un cotxe, però amb les rodes més grans).

    Anna, ara m'has fet venir vergonyeta. De les 24 hores del dia, una sóc príncep i la resta faig el que puc. Com tothom, suposo.

    Nimue, una altra que s'apunta al menú infantil :-) Com us agraden els macarrons. Sou nens eterns. Com el Peter Pan. Muaks.

    Rateta, gràcies. He estat una mica desconectat, però ja torno a fotre la tabarra.

    Super Felí, gràcies per entrar.

    Duschgel, cuánta razón tienes. Esos petardos te llenan de energía, de vida. Y sé qué le da miedo a tu trasto: su madre corriendo por parques alemanes sin que la persigan. Debe pensar si algún ser invisible quiere hacerle daño.

    Cris, els tiets-cangurs un dia ens associarem i farem vagues per demanar un sopar més digne. És conya, els Hayden cuinen molt bé.

    Veí, vols que et faci de cangur? Et posaré a dormir, tu tanca els ulls i no pateixis per res. Shhhtttt. Dorm.

     

    Ara no vagis de dolent, tu... Jo t'hauria deixat de cangur de la PdR amb els ulls tancats!!

     

    Aquest escrit m'agrada molt, serà per que hi surten nens? Fa temps que vaig decidir que es la millor companyia que puc tenir. Curios pero jo es amb ells que em sento segura, tio!

     

    Violette, la PdR crec que ja no necessita cangur :-) Però, gràcies.

    Menteta, també gràcies. La veritat és que els nens et donen vida, i no saps fins a quin punt et necessiten ells a tu o tu a ells.