Teatro



A media tarde, entro en la tienda de todo a cien de la calle Guillem Tell (Barcelona). La mujer china me sonríe cuando aparezco cargado de frío en mi chaqueta. Ya hace tiempo que no me vigila por los pasillos, desde que le prometí que no milito en ninguna organización política, en ningún gremio de empresarios ni en ningún sindicato.

Compro unas plantillas para mis botas (las necesitan) y la hija de la mujer china me cobra, con dificultades para teclear el código en la caja. Es muy niña y se pone nerviosa cuando me pide más de cien euros por el producto, mientras llama a su madre (con esa suavidad asiática) en el almacén (alarmada por la cifra que le ha salido en pantalla). Es una pequeña muy guapa, incluso cuando está asustada.

En casa, recorto las plantillas (finalmente costaban un euro) por la línea "men, 43-45". Llego tarde y eso me hace sufrir siempre que llego tarde (que es siempre). Todavía pierdo unos minutos pasando el "Búfalo express, crema autobrillante" por mi calzado. Luego pongo un paraguas en la mochila (parece que va a llover), un par de manzanas (creo que tendremos hambre), una botella de agua (nos va a entrar sed) y una gorra (me han rapado al uno). Con todo eso, voy en busca de la mujer de los mares del sur.

Ella me recibe nerviosa, con su cara de niña china, como si me hubiera pedido cien euros por unas plantillas. Vamos mal de tiempo y eso nos hace sufrir siempre que llegamos tarde (que es siempre). Todavía perdemos unos minutos preparando unos bocadillos de tortilla de patata, por si tenemos hambre a media función. Luego ponemos su paraguas en mi mochila y una gorra por si ella tiene frío.

Salimos a la calle con la intención de caminar una hora. Vamos a ver la primera obra de teatro en muchos años para nosotros y, encima, la protagoniza un amigo nuestro.

Llegamos cansados y nos relajamos en esa sala de teatro local (son las mejores) que se oscurece, hasta que un foco se enamora de ese actor amateur con rostro de actor de verdad. En mis botas hay dos plantillas nuevas, en mi mochila hay dos paraguas y dos manzanas. Entre nuestros asientos hay un reposabrazos que ocupamos alternativamente. En el escenario hay tres actores de verdad.

Arte, de Yasmina Reza, todo este fin de semana en el Orfeó Martinenc. Tremendamente recomendable. Gràcies Buñuel.

15 comentarios:

    Vols dir que la mujer de los mares del sur no estava "nerviosa" perquè venies?
    Lo millor d'anar al teatre, jo no en sóc massa aficionada ja que em costa ser bona espectadora, és que per uns moments et poses en situació dels altres i alguna cosa en treus, com reflexionar una mica.
    Crec que Arte va de l'amistat. I l'amistat de vegades va acompanyada d'algun engany que altre. Miraré de llegir-la, ja que la meva economia no està per massa alegries.
    Felicitats al teu amic actor, segur que se'n va sortir...

     

    Per cert, quina de xinos a la teva vida, noi...
    Vols la brometa del final feliz?

     

    No será que necesites unas botas nuevas en vez de unas plantillas, pues con tanto pasear dudo que te vayan bien las plantillas.
    Un abrazo

     

    Sóc molt dolenta en matemàtiques però el paràgraf dels parells (2) m´ha agradat molt.

    Si una cosa em fot dels nervis dels "xinus" és que em persegueixin inquisitorialment com si fos la Marnie la ladrona, que esputin com desesperats i que la majoria (conec alguna excepció) no s´esforcin ni truita en parlar la nostra llengua.
    Glaciassss.

     

    De vegades el teatre "amateur" és millor que el d'alguns professionals.
    No sé. Se'ls nota la frescura...
    Ara fa temps que no vaig al teatre :(

    Una abraçada

     

    Ostres Paseante, quina manera d'aprofitar la tarda, anar a fer esport just abans de l'obra, espero que no hi arribéssiu tard al teatre, crec que no et deixen entrar...
    Vaig fent el "plano" mental de la zona on deus viure, els xinus, l'estanc, el perruquer, el mercadona ;)
    Bona nit carnavalera Paseante!!

     

    Senyor Passejador... er... com li han quedat els peus, després de la caminada amb les plantilles xineses? (se'n refia, de les plantilles xineses d'un euro?) aixxxxx...

    Feia molt temps que no ens llegíem, veritat? (o no tant, però semblava molt. M'ha encantat tornar-te a veure "per casa")

     

    Una pregunta col·lateral que no té a veure amb el teu post: el carrer Guillem Tell és on van cremar viva una captaire fa uns anys??

     

    Emily, l'amistat mai va acompanyada d'enganys. Al menys, l'amistat com jo l'entenc :-) I el meu amic actor se'n va sortir molt bé. Gràcies. Un petonet. (No vull la brometa, jaja).

    Mari-Pi-R, paseo con calzado viejo, no con esas botas :-) La verdad es que me duran poco los zapatos. Un abrazo.

    País Secret, és el que hi ha. Hem importat mà d'obra poc qualificada i ara exportem gent universitària. Però amb els xinesos hi tinc bon tracte.

    Fra Miquel, la diferència entre els amateurs i els professionals és tenir molt bona formació, tenir sort o tenir padrins. Una abraçada.

    Lluneta, el meu plànol és més mental que físic :-) Un petonet. (De què et vas disfressar?)

    Montse, les plantilles aquestes m'han de durar un parell d'anys :-) I sí que feia temps que no ens llegíem. Hem de recuperar els vells costums.

    Josep, va ser allí. Quan hi passo, m'imagino aquell absurd. Uns nois acabant amb una vida feble i desgraciant la seva.

     

    "uns nois"? Uns criminals. Joves de família benestant que es pensaven que podien fer el que els donés la gana.

     

    D'esquimal ;) era el millor per la fresca que feia!!!

     

    Josep, Hi ha nois que són criminals i criminals que són nois. Una cosa no treu l'altra. Suposo (espero) que ho estan pagant.

    Lluna, la disfressa anava acompanyada d'uns pingüins? :-)

     

    No, era una disfressa individual, l'any que ve ja en parlem i si t'apuntes fem una comparsa ;p

     

    Anem a veure, dos paraigües a la motxilla, pomes, ampolla d’aigua, gorra, entrepans de truita de patata… A mi em fa l’efecte que això no es anar al teatre, es anar d’acampada!!

     

    Lluna, em buscaré un vestit de pingüí :-)

    Kala, que era a l'altra punta de la ciutat, que és com anar d'acampada :-)