De noche



He recuperado la vieja costumbre de pasear de noche. Dejé de hacerlo un día en que un par de tipos comenzaron a seguirme por una rambla (al menos, me pareció que lo hacían). Pero camino deprisa y los despisté en la primera esquina.

Luego llegué a mi pisito y cerré con doble vuelta de llave. Durante un tiempo me sentí protegido allí, sin necesidad de salir cuando la gente normal ya dormía. Hasta que ahora he recuperado la vieja costumbre de caminar de noche y sentirme solo.

Salgo de casa vestido de medio vagabundo, con una gorra gris de lana y una vieja chaqueta con capucha que cuelga a mi espalda. Me dirijo al Turó Parc. Dejo las diferentes basuras en los contenedores adecuados y, luego, me cruzo por las calles estrechas de Gràcia con la gente joven y reivindicativa que se cuenta por sms sus historias emocionantes a su corta edad, mientras me cuesta esquivarlos por la acera.

En el Kibuka hay gente que acaba de cenar, mientras en el Heliogàbal hay personas que piden el primer gintonic. En el exterior del Ikastola una chica me pregunta si tengo un cigarrillo, pero le cuento que fumo tabaco de liar haciendo el gesto de enrollar con la mano.

A medida que salgo del barrio, las calles son más solitarias y me parecen peor iluminadas. En la esquina entre la Travessera de Gràcia y la plaza de Gal.la Placídia, rodeados de cartones, duermen protegidos del frío una mujer y un hombre, cada uno en un hueco de la pared de una entidad bancaria. Tienen todas sus pertenencias a la vista, en carritos de la compra. Son vecinos y supongo que se protegen el uno al otro. Ellos ya no volverán a su pisito para cerrar con doble vuelta de llave y sentirse a salvo de esta vida.

Subo por la calle Regàs (famosa por su meublé en el que esta noche no entra ni sale nadie) hasta alcanzar las primeras fronteras de Sant Gervasi. En Marià Cubí la gente joven y conservadora se cuenta por sms sus historias emocionantes a su corta edad, mientras me cuesta esquivarlos por la acera.

En el Can Punyetes hay gente que acaba de cenar, mientras en el Universal hay personas que piden el primer gintonic. En el exterior del Bubblic Bar una chica me pregunta si tengo un cigarrillo, pero le cuento que fumo tabaco de liar haciendo el gesto de enrollar con la mano. Sigo caminando hacia el Turó Parc.

En el portal de una entidad bancaria de la calle Calvet, está tumbada una persona que se protege del frío con cartones. Tiene todas sus pertenencias a la vista, en un carrito de la compra, mientras escucha la radio. Esa persona (ella o él) tiene sintonizado en su transistor el mismo programa que yo oigo en mis walkmans. Me sorprende esa cercanía.

Entonces extraigo un pitillo home-made de mi cajetilla Peppermints y decido no llegar al Turó Parc. Regreso a casa por la calle Madrazo, vestido de medio vagabundo, con una gorra gris de lana y una vieja chaqueta con capucha que cuelga a mi espalda. Me da vergüenza esa falsa pose de fracasado. La noche no es demasiado fría. Por eso me quito la gorra en un streptease ligero, a la altura del FREMAP, y escondo la capucha en la chaqueta para volver a sentirme yo mismo caminando en solitario por la ciudad a esas horas.

Apago el cigarrillo en la calle, antes de entrar en mi edificio. Pulso el botón para que baje el ascensor. Me miro en el espejo de la cabina, mientras espero alcanzar mi planta. Tengo ojeras y voy despeinado. En mi rellano hay silencio. Cierro el piso de un portazo ligero y, sin dar una doble vuelta de llave, me acuesto en la cama calentita. En mis walkmans escucho lo mismo que ella o él, antes de dormirnos.

15 comentarios:

    Bon dia, nocturn. Jo sóc matinera.
    Una cosa, com és que si en teoria anaves al Turó Parc, passes per L'Heliogàbal i L'Ikastola, si estan en direcció contrària? Fas moltes voltes o anaves perdut?
    Jo prefereixo caminar acompanyada d'algun home guapo o de Bruc. Amb la conversa tens el cap ocupat i no pots sentir els pensaments, sol anar bé.
    Sort que jo no tinc ascensor i m'estalvio vore'm les ulleres :)
    Ah, la soletat està bé però la vida acompanyat és millor. O potser un ratet de cada cosa.

     

    Surts a caminar amb el tabac a la butxaca?? Ts, ts, ts molt malament!!! ;)
    Jo hauré de fer això de sortir a hores intempestives, en lloc d'estar tirada per allà al sofà, a veure si trobo la manera...

    Bon dia Paseante noctàmbul!!!

     

    No te confíes! como se dice, pero tal como vas vestido creo mas bien que vas a ser tu quien vas a dar el susto y el miedo a quien te se cruce.
    Los paseos no hay que abandonarlos tan solo hay que hacerlos a las buenas horas.
    Un abrazo

     

    Les descripcions de les teves passejades nocturnes han canviat com el paisatge que descrius. Malauradament no estem passant un bon temps i no cal llegir els diaris per veure una realitat que a vegades només llegint o escoltant música podem oblidar...per moments.
    >no et costipis que corren uns virus més amenaçadors que els "tipos" que et seguien.
    Una abraçada càlida :)

     

    Paseante, el Chet Baker mai falla, però per a aquest post hi ha una cançó que es diu 'The Streets of London' que és perfecta. Hi ha diferents versions. L'original és del Ralph McTell, però n'hi ha una de la Sinéad O'Connor molt bonica.

    "So how can you tell me you're lonely
    And say for you that the sun don't shine?
    Let me take you by the hand and lead you through the streets of London
    I'll show you something to make you change your mind."

     

    Aquest post teu m'ha recordat un fractal de bròquil romanesco... anar però tornar,.. aquí com és allà,.. tots fent el mateix en llocs diferents...
    chet baker genial!

     

    walkmans??? hasta esos dias mi mp3 estaba en girona, pero ahora viaja hacia mis manos. Si no fuera por eso te lo prestaria ;)

     

    Buuuufff! Què bó! I amb aquesta música tan escaient!!!!
    Si en el fons totes les nostres alegries i misèries són les mateixes!
    M`ha agradat el detall de treure't la gorra. Te honra, paseante.
    Un plaer tornar a llegir-te, que he estat una mica absent
    B7!

     

    A mí me gusta pasear al atardecer, me encanta ese cambio de luz y de colores..
    Tu paseo es muy cosmopolita, el mío es de mar.
    La ciudad en la que vivo no me gusta para pasear, en cambio cuando vivía en Barcelona salía cada tarde y cada paseo me resultaba distinto, siempre descubría algo diferente, un colmado, un pequeño café-librería,...y siempre pasaba algo interesante.
    Feliz finde Mr. Paseante :)

    Y coincido con M. Pi R en que le vas a dar un susto a alguien :D

     

    Este comentario ha sido eliminado por el autor.

     

    Passava per aquí...i m'he dit: aprofita per fer-li un petonet al paseante. I això és el que faig: un petó, paseante. Ah! La teva passejada nocturna m'ha fet recordar un dels bars on més havia anat i que m'agradava molt: L'Universal. Sincerament, pensava que feia molts anys que havia tancat. Potser podem anar-hi un dia a fer un gin-tonic mentre mirem els passejadors nocturns amb gorra grisa?

     

    ual-la, hauria jurat que t'havia deixat un comentari, aquesta memòria de peix que tinc...

    en fi...

    una abraçada!

     

    Sempre m’afecta’t molt veure persones sense sostre, però ara encara mes, potser perquè estem veient molt sovint que dues voltes de clau, no evitaran que els facin fora de casa seva. M’ho sembla a mi o son ironies de la vida que la majoria busquin refugi en les entitats bancàries?

    PD: Quin munt d’informació de bars i restaurants, sembla el “callejeros viajeros”!

     

    Els visc, els teus relats...ja ho saps. Jo he perdut les ganes de passejar sola de nit, les ombres m'espanten, però a poble és molt diferent. I, és curiós, però en cada ambient hi ha els mateixos estereotips humans. Som predibles? osti, com es diu aquesta paraula? em sona malament...
    una gran abraçada!

     

    Emily, jo camino sense GPS mentre que tu tens al Bruc que t'orienta pels laberints de Gràcia. I si t'agrada caminar acompanyada d'un home guapo vol dir que el Veí de Dalt no ha tingut mai el plaer d'anar al teu costat :-)

    Lluna, fumo però camino. Tu no fumes (suposo) però no camines (imagino). Una cosa va per l'altra :-) Un petonet.

    Mari-Pi-R, tengo el problema de que camino deprisa y, a veces, sé que asusto a la persona que va delante por la acera en esas noches oscuras. Procuro evitarlo. Un abrazo.

    Joana, sí que ha canviat molt tot plegat, però ens en sortirem, ja ho veuràs. I, de moment, aquest hivern no m'ha empaitat cap virus. Toco fusta. Una abraçada, guapa.

    Emma, ja he escoltat la cançó i m'agrada. Potser la podré aprofitar per un post futur. Moltes gràcies per entrar.

    Parèntesi, això del "fractal de bròquil romanesco" se m'escapa, tot i que em puc imagina de què va. I el Chet Baker ja veig que ha agradat. Hauré de repetir amb ell :-)

    Thaís, creo que he utilizado mal la palabra walkmans. Me refería a los auriculares :-) Pero gracias por la intención de prestarme tu mp3. Sé que lo dices de verdad. Um beijo.

    Commuter, moltes gràcies. I m'alegra que tornis a escriure a Blogville. Tens un blog molt fresquet que sempre m'agrada obrir. Un petó, percussionista :-)

    Daltvila, para pasear sólo hacen falta un par de piernas y estar atento a lo que nos ofrece nuestro entorno, ya sea una metrópoli o una ciudad junto al mar. Y si le doy un susto a alguien, pido disculpas. Un abraZoso :-)

    Llum, l'Universal segueix obert. Hi vaig passar fa poc (després de llegir el teu comentari) per certificar-ho. Moltes gràcies per entrar i pel petonet que et torno amb molt de carinyo. M'apunto la proposta i seria bonic que tornessis a escriure al teu blog.

    Montse, també em passa això d'estar segur de que he deixat un comentari i no apareix publicat. O tenim mala memòria o el sistema falla, catxis. Una abraçada, capitana.

    Kala, suposo que, penjada com està tota aquesta gent, no busquen refugi en una entitat bancària per fer una denúncia metafòrica. Simplement troben un lloc més o menys calent per passar la nit. I això dels bars i restaurants és perquè em donen menjar i beure de gratis si els faig promoció :-)

    Zel, ho sé. Moltes gràcies. També passejo per un poble petit quan vaig a casa dels pares i, una miqueta, s'hi repeteixen els estereotips de Barcelona, tot i que a una escala més reduïda. La paraula seria "previsibles"? Una abraçada, mestra. Espero que no deixis mai el teu ofici.