Pequeñas vacaciones



Tengo la maleta negra preparada en el suelo. Dentro hay una novela de Tom Sharpe por estrenar, aunque alguien la leyó antes que yo; un par de cuentos inéditos en un netbook para contárselos al niño en el sofá de la granja de los caballos o caminando por el campo; crema solar; un bañador chulo del año pasado; la receta del bacalao al horno con una base de escalivada y una costra de allioli, que le voy a enseñar a preparar a mi madre; las gafas de recambio; el monedero con más de quince euros; la bolsita con tabaco de liar, papel y boquillas; la libreta con proyectos...

Mañana me marcho una semana a la tierra de la niebla con el pequeño faraón Nil. Hoy me ha contado por teléfono que tiene ganas de hacer sus clases de tenis por las mañanas en ese club que también tiene campo de fútbol y piscina. Luego quiere comer macarrones, canelones o berenjenas rellenas de carne de la señora Sofía porque llegará hambriento a casa. Después me ha pedido un poquito de siesta y, cuando se despierte,  quiere ir en bicicleta conmigo a pasear entre los frutales, junto al canal, y descubrir todo eso que le enseñé a su hermano mayor hace tiempo.

Me decía esas cosas con urgencia esta noche por teléfono. Su piso olía a los creps que preparaba su padre para cenar y debía ir a la mesa. “Adéu, tio, fins demà”.

Nunca he estado de vacaciones con el pequeño faraón Nil y mis padres. Los cuatro a solas. Pero creo que irá bien.

Luego he hablado con el pequeño Hayden. Él se marcha quince días de colonias. Se lo va a pasar en grande, pero tiene un poco de envidia de su hermano. “Tio, no el portis al llac dels cocodrils, d’acord?”. “Tio, no el deixis disparar amb l’escopeta d’aire comprimit, d’acord?. “Tio, no el portis a plegar caragols, d’acord?”.

Más tarde me ha entrado otra llamada telefónica. El futbolista ha mejorado un poco. Y me parece que la próxima semana va a ser mejor que la anterior para todos. De eso se trata.

La maleta negra está en el suelo. Mañana viajo con ella.

12 comentarios:

    Les vacances aniran be. Fara caloreta, menjaras be, cuinaras, passejaras, aniras en bici, (posa't el sillin ben tou, jeje), et posaras morenet, voras cuixetes fermes...que vols mes?
    Escriu una postal...i fes fotos :-)
    I que te'n facin a tu en banyador oleeeee

     

    Agafa també una gorra, no fos cas que patissis d'insolació... :P
    Bon viatge! I passa-ho bé
    abraçada

     

    Tinc una pregunta: la senyora Sofia té els ulls blaus?

    I ara tinc una apreciació: el teu escrit d'avui m'ha recordat vagament l'anunci de la pizza de Casa Tarradellas... aquell dels tres nanos que van a passar uns dies amb els avis i arreglen una moto i... saps quin et dic?

    Cuida el petit Nil i no li deixis disparar amb l'escopeta d'aire comprimit!!! ni el portis al llac dels cocodrils, ni... cuida'l molt!

    Un petó!

     

    El que m' agrada més d´aquesta maleta és la llibreta dels projectes i les ganes d' estar amb els teus.

    Que siguis molt feliç tot l' estiu!

     

    Molt bones vacances, company!

    Et dic un secret si ho vols... pots fer totes les coses amb el petit Nil però li has d'explicar que no l'hi digui al seu germà... que ha de ser un secret entre vosaltres. El petit Hayden ha d'aprendre a viure la gelosia, però en Nil també. Si tots dos ho aprenen, ho sabran portar...
    :)

    Ah...per cert: jo em vaig comprar una màquina d'entubar cigarrets i es van acabar els dits grocs! :D

    Fins la tornada!

     

    Tus vacaciones se presentan muy bien, me gustan como te las has planteado, me imagino vivirlas con las buenas comidas y paseos por los campos frutales.
    Que disfrutes y descanses, un abrazo

     

    ostres, quina enveja, tanta generació compartint vivències...Vigila i torneu sencers...´I porta't bé, eh?

     

    Suenan muy bien tus vacaciones. Deseo que lo pases como suenan y disfrutes mucho de tu familia!
    Me pasa,como a Pais con la libreta de proyectos. Yo no me he llevado una libreta y ahora mismo tengo un cacao de proyectos en mi cabeza y seguro que se me ha olvidado alguno :(

    Debe oler muy bien la tierra de la niebla en verano.

    Muchos besos Paseante

     

    Felices vacances! Segur que fa més fresqueta per allà!

     

    Així que tota la setmana a la terra de la boira?? A veure si em fas un toc doncs... :P Encara que suposo que si estàs de cangur ho tindràs complicat. Passeu-vos-ho bé i guardeu-vos de la calor. I ensenya-li al petit faraó Nil coses diferents de les que has fet amb el petii Hayden, així tots dos tindran històries úniques amb tu.

    Petonets Sr. Paseante!!!

     

    Queria ser tú sobrina :} siempre tuve tias y ningun tio.

     

    Emily, van anar bé les vacancetes, però no en tinc cap foto. Sempre penso que la meva càmera fotogràfica serà aquest blog quan vulgui recordar.

    Fra Miquel, gràcies guapo. Tinc un barret mexicà. Andele :-)

    Montse, la senyora Sofia té els ulls marrons. Qui els té blaus-grisos és el meu pare. I sí que recordo l'anunci de Casa Tarradelles, però les vacances amb el petit faraó Nil no van ser tant bucòliques. Va disparar l'escopeta per matar cocodrils imaginaris :-) Un petonet.

    País, moltes gràcies. De moment aquest estiu és millor que l'anterior. I que duri :-)

    Gatot, moltes gràcies. Ja jugo a això amb els nens, No vull que tinguin gelosia, però si els punxo amb un: "això ho vaig fer amb el teu germà", és més fàcil que em segueixin. Lo de la maquina de liar no m'acaba de fer el pes. Jo els lio manualment mentre miro un partit de futbol a la tele i així mato dos pájaros de un tiro (em refereixo als dos vicis).

    Mari-Pi-R, muchas gracias también. Fueron muy tranquilas mis vacaciones, con el pequeño faraón Nil siendo el rey de la casa y exigiendo sus macarrones y sus programas favoritos en la tele. Pero sus abuelos se rejuvenecieron cuidando a un niño de siete años.

    Zel, jo sempre em porto bé :-) Gràcies guapa.

    Daltvila, también muchas gracias por tus deseos. Y los proyectos, aunque no los apuntes en una libreta o no los memorices, siempre acaban fluyendo de nuevo en nuestras vidas. Muchos besos y un abrazOso.

    Fedora, moltes gràcies. Fa més fresqueta a la nit. De dia, ja et voldria veure per allí :-)

    Lluna, vaig estar temptat de convidar-te a veure els "Oques grasses" a Tàrrega, però em va fer vergonya. Una altra vegada m'atreviré. I sí que faig coses diferents amb els nens. El gran sempre voldria anar d'aventures. El petit sempre les voldria veure per la tele :-) Un petonet.

    Sargantana, gràcies per la proposta.

    Thaís, eres mi sobrina, mi ahijada, mi amiga... Te quiero en cualquiera de esos papeles :-) Beijo.