New Orleans



El jueves bajé a la playa de noviembre con la línea amarilla de metro. De Joanic a Ciutadella-Vila Olímpica. Una chica con la cara muy fresca se agarraba a una barra de seguridad preveyendo las posibles frenadas del convoy. Miraba como Scarlett Johansson en sus primeras películas. No se bajó antes que nosotros y siguió su camino cuando llegamos a nuestro destino. La mujer de los mares del sur y yo prendimos un cigarrillo al salir a la calle y nos dijimos hasta luego con la mano. Ella tenía trabajo y yo tiempo libre. Me acerqué a la playa para sentarme en la arena. Delante estaba (teóricamente) Italia. Siempre me ha gustado pensar que ese país está un poco más allá del alcance de mi mirada sobre el mar.

Una niña rubia intentaba hacer obedecer a su bóxer que saltaba entre las olas. Luego, el perro se entretuvo olfateando diferentes bolsas de plástico, mientras las gaviotas lo provocaban con sus miradas inquietantes de ave a pocos metros de mí. A mi espalda, la mujer de los mares del sur hacía una prueba de modista en un piso de la Villa Olímpica. De vez en cuando, miraba la pantalla del móvil. Esperaba su llamada perdida cuando acabara su labor. Le había prometido que, después, la acompañaría a descubrir el único rincón de Barcelona que se parece a New Orleans.

Ella estaba cansada, pero nos acercamos allí. La mujer de los mares del sur caminó durante un buen rato bajo aquellas balconadas abiertas de madera antigua, soñando con residir en ese lugar. Sé cuando a esa chica le gusta un sitio, cuando es feliz: por su forma de sonreír, de mirar, de hablar. En ese momento, creo que estaba a gusto allí. Luego regresamos a pie a nuestro barrio, pensando que quizás estábamos construyendo recuerdos o proyectos, mientras tropezábamos el uno contra el otro (somos patosos).

21 comentarios:

    On domingo, 18 de noviembre de 2012, 9:17:00 CET la mujer de los mares del sur dijo...

    Una vegada un amic em va proposar d'anar-hi a viure, a New Orleans. Em va dir que jo escriuria una novel·la allí. Em va agradar la proposta.
    I sí, em va agradar aquell lloc. M'imaginava passejant el gos per aquells "endurrials" (alrededores al sud). Les cortines movent-se amb el ventet, el ferro de les baranes rovellat, el ventilador damunt el llit, i Mickey Rourke en els bon temps jeje
    ...De veritat que en aquell moment el meu pensament se'n va anar lluny...
    Gràcies per la tarde agradable, la recordaré sempre.

     

    No sabia que hi ha un raconet a Barcelona que sembla New Orleans (hahaha com si sabés gran cosa jo de Barcelona)
    Què bé que us ho passeu la dona dels mars del sud i tu!!! És bonic...

    Petonets Paseante & company

    PD Podries treure lo del robot?? És un "engorro"

     

    Desgraciadamente New Orleans ha perdido mucho con tantas calamidades climáticas. Cuando yo fui en los buenos tiempos ya daba mucha pena por la pobreza y abandono de las lujosas villas de otros tiempos.
    Mejor seguir en el buen rincón de Barcelona antes que se deteriore.
    Un abrazo

     

    Deltante está teóricamente Italia!
    Cierto... aunque yo siempre me detengo un poco antes, en "mi Nueva Orleans",en Ibiza.
    Es bonito soñar cuando se tiene "tiempo libre".
    Debió ser un paseo muy especial.

    *Me ha gustado muchísimo el video. No la conocía. Su música y sus videos son frescos y divertidos.

    Abrazo

    P.D. ¿Sabes? Tus posts de nuevo hacen como que todo volviese a estar de nuevo ordenado... o algo parecido :)

     

    Doncs si hi ha un racó de Barcelona que sembla New Orleans (no el conec, ja em direu on és)
    També hi ha un racó on podeu escoltar en directe la música de New Orleans: El dia 22 de desembre a la plaça Eivissa tocarem la "Pausa New Orleans Band"
    Així que ja ho sabeu... :o)
    B7s

    PS: L'hora exacte no la sé, però sospito que serà cap a les 12 del mig dia... Ens agrada fer un vermutillu després de tocar ;o)

     

    Vaja, vaja. A mi em tens parint contes i tu voltant amb dones del sud....mmmmmm

     

    Mujer de los mares del sur (queda estrany, quan t'escric en català, dir-te així), una novel.la es pot escriure fins i tot lluny de la platja si tens coses per narrar. Gràcies a tu també. Va ser una tarda bonica i em va agradar que t'agradés aquell espai. Sovint, les coses no programades surten millor que les planificades.

    Lluneta, t'haurem de fer una visita guiada per la ciutat. Seria un plaer. Em miro això del robot ara mateix. Si ho puc fer, el treuré.

    Mari-Pi-R, me da envidia que seas una mujer tan viajada. Quizá por eso tienes ese equilibrio personal y esa paz interior. Siempre me siento relajado cuando leo tu blog o tus comentarios en el mío. Un abrazo.

    Daltvila, Ibiza (tierra de discotecas) queda para la gente joven como tú. Yo dirijo mis inquietudes a Italia (tierra de museos) :-) Gracias por lo que me dices de los posts. Me cuesta regresar a Blogville. Lo voy haciendo poco a poco, con el placer de reencontraros.

    Fra Miquel, fem una quedadeta la mujer de los mares del sur, tu i jo? Nosaltres t'ensenyem la New Orleans de Barcelona i tu aquella piscina en un sostre de la UPF. El 22 de desembre miraré de venir a escoltar el saxofonista mediàtic :-) Una abraçada, guapo.

    Emily, no em facis parlar en públic...

     

    I a quin preu me la faràs?? Inclourà el Turó Parc? M'ho apunto a l'agenda tan aviat com em donis data XD

     

    Lluna, aquesta vegada sense preu. Inclourà el Turó Parc (tot i que són escenaris llunyans els que et proposo). També he mirat de treure el coi de robot. Ja em diràs si me n'he sortit. Bona nit.

     

    Uau!!! Deixaré els talons a casa...
    Crec que te'n has sortit amb el robot.
    Bon dia tingui Sr. Paseante

     

    Lluna, doncs deixarem els robots amb talons a casa :-) Seràs benvinguda a Barcelona.

     

    Je je je! em feu riure tots plegats!
    me'n vaig a dinar!
    :D

     

    Gerònima, segurament no tens el riure de la Sánchez-Camacho, però s'agraeix :-) Suposo que ja has paït el dinar, però bon profit, en qualsevol cas.

     

    Ui.... “pos” aquest “post”no l’havia vist!!
    Em pensava que darrera el de “el pisito” anava “el mocador màgic” i que els havia comentat tots dos.... Estic perdent facultats per moments!!
    He vist un comentari de l’Emily que diu que mentrestant tu passeges en bona companyia, ella esta parint contes.... Doncs el mes probable es que jo estigues ocupada fent llits o preparant dinars (es en el que consisteix el meu apassionant dia a dia desde que estic a l’atur). Es que em feu enveja!!
    Pd: Que em podries a on es aquest encantador raconet de Barcelona, a veure si m’hi puc escapar un dia després de fregar els plats!!

     

    Ups!... M´he menjat el verb dir despres del podries!! (Son les presses per haver d'anar a fer el dinar)

     

    Gracias por llamarme joven. Es un Sol :D
    Me quedo con el recuerdo de Ibiza fuera de julio y agosto, cuando se marchaban esos crios ;)

    Feliz domingo Mr. Paseante

    Besos

     

    Kala, és culpa meva. Vaig escriure aquest post després de "El pañuelo mágico", però em va semblar que havia de deixar uns dies més aquell text en primer lloc per promocionar el conte. No estàs perdent facultats :-) I si coneguessis la meva apassionant vida... És un no parar del Mercadona a estendre mitjons al balcó. Em sap greu que estiguis a l'atur. Tots estem més o menys aturats, Kala. I el raconet és al carrer de Wellington (Barcelona). No ho diguis a ningú, shttt.

    Daltvila, si estabas en Ibiza fuera de "temporada", ya no te veo tan joven :-) (Es broma, obviamente). Que tengas una muy buena semana.

     

    I jo per què no he vist aquest text fins avui??
    New Orleans és l'únic lloc d'Estats Units que em crida l'atenció.

     

    A mi, ni New Orleans. No m'acabaré Europa, per molts anys que visqui :-)

     

    Bon any! Haig d'anar llegint molts posts pel que veig.

    Estic pensant quin lloc de Barcelona sembla Nova Orleans??

     

    Khalina, gràcies per llegir posts antics. Aquest lloc que sembla Nova Orleans són unes antigues casernes militars al costat del zoo. Bon any, guapa.