El pisito



Cuando regresas de un pequeño viaje, haces girar la llave en el cerrojo (crick-crack), recorres con la palma de la mano la pared buscando la situación olvidada del interruptor principal, se prende la bombilla en el techo, analizas con la mirada de un policía la estancia (por si falta algo), saludas con una sonrisa al perro de trapo sobre el sofá que dejaste de guardián (buen chico), derrotas las maletas en el suelo, abres la ventana y la llave de paso del agua, sales al balcón para comprobar que las plantas no te necesitaban tanto como creías, sacas un cigarrillo del bolsillo de la chaqueta vieja que te acaba de regalar tu padre (porque a él le sobran), lanzas una bocanada de humo mientras la anciana del edificio de enfrente arrastra una bolsa de basura -como cada noche- al contenedor frente al restaurante paquistaní.

Entras de nuevo en tu casa y todo te parece pequeño después de unos dias en la granja de los caballos. Te sientas en el sofá mientras te desatas las botas, te bajas los jeans, te pones el pantalón del chandal desgastado y te dejas la camiseta y el jersey marrón porque dan calorcito. Luego vacías el equipaje: el libro que lees va directo a la mesita de noche, los apuntes de trabajo van a parar a la mesa del ordenador, el tupper con macarrones y la bolsa con fruta de la tierra de la niebla son guardados en la nevera. Los tickets de la compra de estos días -pendientes de anotar- corren a la carpeta del debe y el haber.

Enciendes la radio, porque no te gusta estar en silencio en ese piso. Entonces te reconoces allí, sentado en el sofá que te hace de cama, en un universo que no te apasiona y te das cuenta de que no eres tú, que soy yo.

PD: El meu primer concert de la Maria Rodés el vaig veure amb la noia que escriu bonic les passades festes de la Mercè.

12 comentarios:

    Ai, paseantet, quina alegria quan veig que publiques quan no m'ho espero...amb el caferet a la taula i el primer cigarret...
    Aquest post m'ha recordat quan escrivies de la teva vida amb el señor Gris...Al teu univers li fa falta un gos que t'espere (els de drap no valen)i una Oksana rotunda amb qui compartir els macarrons, fes-me cas :P
    Et sona una cançó que parla de compartir sueños, cama y macarrones? :P
    Bon dia. Per un moment he imaginat que anaves amb les botes, sense pantalons i amb el jerseiet posat jeje.
    Per cert, jo estava al concert de la Maria Rodés, em va agradar aquella cançó que li va escriure a la seva germana que vivia a la Xina Conchinchina.
    Comentari llarguet, no et queixaràs...Bon dia, ara sí, ja callo...

     

    Bon dia PASEANTE.
    I si, són ben bé aquestes les sensacions que jo també tinc en tornar d'una estada, mes o menys llarga, fora de casa.
    Les plantes no ens necessiten tant com molts cops ens pensem, però una mica si, Eh!
    S'agraeix poder tornar a llegir-te. Suposo que també és per que la sra. Sofía ja deu estar millor.
    Una abraçada

    PS: Jo també he llegit "Una mujer inacabada" Em va agradar.

     

    Catxins!!! A la feina no puc veure videos del yutube...
    Els meus viatges al poblet del Priorat no donen pq oblidi on són els interruptors, i a mi de vegades la mama tb em dóna tuppers encara que el meu germà petit té prioritat (enxufat).
    M'agrada tenir-te de retorn Paseante
    Petonets

     

    Sí, llegir-te és un gust.
    Bon Tots Sants maco!

     

    A mi me pasa algo parecido cuando dejo la casa por mucho tiempo, al doblar la esquina empiezo a pensar como me la voy a encontrar, pero paso a paso me doy cuenta que nadie ha pasado por ella, con lo cual es toda una tranquilidad, luego vienen los ajetreos de lo que falta como la leche y de lo que hay que hacer.
    Un abrazo y me alegro de tu regreso

     

    Quan torno de viatge no m´agrada gens l´olor de tancat de la casa i el primer que faig és obrir finestres i aixetes.
    Que corri...

    M´agrada que tornis i no entenc la darrera frase.Com quedem, ets tu o no ets tu?

    Et quedes per molta estona? ja era hora!

     

    Emily, em vols posar massa gent al pis. I no vaig mai amb botes i sense pantalons per casa (amb espardenyes de quadrets i sense pantalons encara colaria -imatge sexy). Gràcies pel comentari llarguet.

    Fra Miquel, ni les plantes, ni les persones, ni els animals ens necessiten tant com ens pensem, però una mica sí, eh? :-) La senyora Sofia està bé, però la recuperació serà llarga. Gràcies pel comentari, guapo.

    Lluna, jo també tinc una germana petita. Fem una plataforma d'afectats per aquests enxufats? :-) A mi m'agrada tenir-te per aquí. Ets una persona molt agradable. Un petonet.

    Gerònima, moltes gràcies. Bona castanyada, bonica.

    Mari-Pi-R, estos días he pensado en ti con lo de las tormentas que habéis tenido en Norteamérica. Espero que no llegaran tan tierra adentro. Un abrazo, canadiense, y gracias por seguir por aquí.

    País Secret, m'ho ha dit una altra noia que no s'entén la darrera frase. Com que ho vaig escriure en tercera persona, semblava que em referia a algú i ho vaig voler arreglar dient que en realitat parlava de mi mateix. Veig que no ho vaig aconseguir, catxis. I, sí, em quedo a Blogville per molta estona. Les vacances no poden ser mai eternes.

     

    Bé, per mi l'última frase és una observació des de la distància jeje

    Veig que ets molt endreçat posant-ho tot a lloc. Jeje

    M'agrada que tornis per Blogville, i que la Sra Sofia estigui millor

     

    Khalina, accepto això de l'observació des de la distància :-) Tot plegat, que veig que no s'entén la frase, catxis. En qualsevol cas, gràcies pel teu comentari.

     

    Trobar que tot es petit en el teu “piset” , crec que te alguna cosa a veure amb la teoria de la relativitat..... Si en lloc de venir d’una casa de tres plantes ho haguessis fet de compartir un diminut estudi, el mes probable es que l’haguessis trobat gran i espaiós!
    Quina sort que les plantes no et necessitin tant com pensaves..... a mi se’m moren fins i tot les artificials!

     

    Quina alegria llegir-te de nou :)

     

    Kala, suposo que la teoria de la relativitat funciona. I això de que se't morin les flors de plàstic, no cola :-)

    Laie, moltes gràcies. També m'alegra veure't per aquí.