Óscars 2010 a los mejores blogs (2). Mejor fotografía.















Después de desfilar por la alfombra roja, los candidatos ya están sentados en sus butacas del Blogville Theatre y, como el resto del público, centran su mirada en el escenario. Seguramente a algunos les tiemblan las piernas pensando en el discurso que van a pronunciar si resultan premiados. Se atenúa la iluminación de la sala y salen al escenario Mk y el Veí de Dalt. Ella con un traje rojo de Valentino en gasa, con volantes en el escote y en los laterales. Él con un traje negro de Adolfo Domínguez que se compró en las rebajas de 2001.

Parecen nerviosos ante el teatro abarrotado de blogueros.

-Si llego a saber que hay tanta gente me depilo las piernas -asegura el Veí.
-Si llego a saber que hay tanta gente me depilo el bigote -responde MK.
-Un retoque en las patillas tampoco te hubiera ido nada mal, querida.

Siguen con sus gags, escritos la noche anterior a toda velocidad, hasta que los primeros pitidos les hacen ver que los asistentes quieren conocer a los premiados. Por fin anuncian la primera categoría a concurso: el Óscar a la mejor fotografía.

Aparecen en pantalla los vídeos con una muestra de las obras de los nominados, mientras la voz en off describe brevemente los blogs.

MÁS QUE MIL PALABRAS













Helena por Más que mil palabras. Creo que es la única profesional de la fotografía en este apartado. Se nota en su técnica. Recuerdo especialmente su serie de instantáneas tomadas en los Monegros. Supo sacar el alma de ese espacio desértico.

EL BLOG DE LOS DÍAS IMPARES











Xènia por El blog de los días impares. Una mujer al volante de su coche dispara su cámara en un atasco. Sabe que ese momento es único. Y encima le sale una buena imagen. Un blog de fotografía desnudo, que cuenta muchas cosas. Cada dos días te sorprende.

LLIBRE PRIMER













Fra Miquel por Llibre Primer. Es un blog al que quiero especialmente. Me puedo imaginar al botánico centrando su mirada en cualquier rincón mientras conduce su Vespa por la ciudad. Y luego aparca pacientemente para disparar justo en el momento en que se produce el encuadre perfecto.

TRAVELANT AMB ROSES













Vida por Travelant amb roses. Sus imágenes transmiten mucha calma, al igual que sus textos. A la sombra de los rincones que fotografía te puedes imaginar una historia, mientras ella te la explica lentamente, con palabras de cuentista nata.

PATENTE DE CORSARIO













Tanguito por Patente de corsario. Sus espléndidas fotografías en blanco y negro esconden ternura bajo su dureza. Es como si quisiera eternizar la vida, como si quisiera dejar constancia de esas personas que le han rodeado desde que era pequeño.

Mk se prepara para abrir el sobre:

"Hoy me he puesto estas gafas de montura roja tan glamurosas porque sabía que en la sala habría buenos fotógrafos y quiero que me saquen guapa. Tengo otras lentes más de andar por casa, pero esas sólo las llevo para leer las nominaciones a los Goya. Y voy al grano, antes de que regresen los pitidos. And de Óscar goes to... Xènia por El blog de los días impares.

Mientras suenan los aplausos, Xènia le da un beso a un tipo atractivo con barba, sentado a su izquierda, y sube al escenario resuelta con su vestido asimétrico de Adolfo Domínguez, de gasa, largo hasta los pies, color nude, con la cintura alta y bordada con cristalitos. Se saluda con los presentadores y recoge la estatuilla. Toma el micro. Se queda un instante en silencio. Parece tímida, y comienza a hablar un poco a trompicones:

"Cuando voy por la calle me sabe un poco mal ir haciendo parar a los que me acompañan,… 'espera, espera un momento, que saco una foto'. Son buena gente y no protestan. Luego, cuando llega la noche, el día se concentra, se destila en unas pocas ideas, apenas una palabra, una foto. Me preguntan a veces que por qué los días impares, y en realidad no lo sé. Hace ya tiempo que decidí que no me interesaban los días pares, y que sólo viviría los días impares, que a veces eran primos y siempre había más que días pares.

Quiero dar las gracias a Katrin, descanse en paz mi querida amiga, que me enseñó el valor de la concisión, a mis modelos accidentales, por su paciencia y por estar ahí y no moverse hasta que busco, rebusco y por fin encuentro la cámara en mi bolso enorme, la enciendo y por fin disparo. Y a mis lectores habituales, porque sin ojos que las miren, la imágenes no valen nada. Y ya me callo, antes de que me quiten el micro. Muchas gracias y buenas noches.”

Aplausos. Se apagan de nuevo los focos, para que la voz en off presente la nueva categoría: el Óscar al mejor blog extranjero.

Los nominados son:

Desde Canadá, Mari-Pi-R por Lejos
Desde Alemania, Duschgel por Gel de ducha
Desde México, Marichuy por Mélange
Desde Andorra, Be Wild por Verdad Límite
Desde Colmenar Viejo, El Veí de Dalt por Malerudeveure't

Próximamente en vuestras pantallas.

PD: El discurso de Xènia es suyo. Por eso es tan bueno, tan real. Los presuntos chistes de MK y el Veí de Dalt son míos. Por eso son tan malos, tan irreales. En la próxima entrega de premios los escribirán ellos, y serán mejores.

29 comentarios:

    Felicitats a la guanyadora! i als nominats...tots els blocs són bonics. A vegades, o quasi sempre una imatge val més que mil paraules.
    Si em nomines en algun apartat, avisa'm que em depilaré el bigot.

     

    Home, Paseante, m'hagués agradat més que em definissis com a contacontes que no com a "cuentista", però a tu et perdon :)
    Sens dubte, la guanyadora es mareix el premi, enhorabona!!! Tinc pendent enllaçar alguns d'aquests blogs, que m'eren desconeguts i són bells.
    Ah, per cert, jo també m'havia depilat tota tota (fins i tot els angonals...) :)
    Abraçades, continuarem descobrint nominats!

     

    Vagi el meu vot per Mélange!

     

    Querido:
    Esa maravillosa descripción de Chewbacca descendido del Halcon Milenario para presentar el certamen creo que no se ajusta en absoluto a la descripción de mi persona , ingenio , indumentaria y cuerpo serrano en conjunto.
    Para más información del respetable y para que puedan seguir más fielmente la presentación de tan magno evento adjuntaré a partir de este post información visual de mi vestuario y del acompañante de turno.
    Por favor respetable público , sírvanse visitar los siguientes enlaces:

    http://www.hola.com/noticias-de-actualidad/21-12-2009/70746/

    http://www.altfg.com/blog/photos/daniel-day-lewis-photo-best-actor-oscar-2008/

     

    MK, el vestit no està malament del tot, però he vist millors valentinos, dona. Aquest llaç que du el vestit segur que no deixava apropar al teu cos serrano al pobre Veí. El segon enllaç millor que me l'estalvie. Estic malament del cor i ara mirar a Daniel Day Lewis seria un impacte massa fort.
    I depila't, dona. Amb una gillette ja fas, ara no donis petons, jajaja.

     

    Perdona, Paseante, per parlar amb MK a través del teu bloc. Aquests premis o ens aproparan més a tots o definitivament ens barallarem :P

     

    Como siempre Paseante no dejas de tener mucha imaginación, me han gustado mucho tus comentarios relacionados a los Oscars de la fotografía, me imagino a Fra Miquel.
    Gracias por considerarme.

     

    Una nominación de tanto nivel no me la esperaba. Los Óscars de Hollywood me arrancan las lágrimas de la risa, más aún al lado de éstos. Así que mil gracias.

    Voy a pasearme por los blogs fotográficos que no conozco.

     

    Un premi merescut, per a Xènia. Des de que la vaig conèixer que em fascina la seva mirada a través de la càmera.
    Els altres "fotògrafs" nominats també m'agraden. Com ja deia en els comentaris de l'altra post, cada un té el seu estil.
    M'agraden els retrats de Patente de Corsario.
    La meva formació fotogràfica va ser quasi exclusivament en B/N. És una fotografia que sempre m'ha agradat. Ara, estic tornant a tirar en B/N

     

    Respecte al millor blog estranger...
    Tot i que n'hi ha dos que no conec, em decanto pel Gel de ducha.
    Lejos, també crec que és un bon blog. La seva autora Mari-Pi-R hi deixa fragments de història del seu poble, entre altres coses. És un document valuós.
    Però tinc debilitat pels textos o contes curts. A més d'això, Duschgel ens ofereix jocs participatius, (Bloggers con voz), poesia, i altres delicatessen I què voleu que hi faci! M'agrada!
    Sort per a tot-hom!

    PS: Pensava que, tot i que el Veí estigui a Colmenar, el seu blog era d'aquí ¡!

     

    Fra Miquel, que em faràs enrojolar, home...

     

    tanguito: boniques paraules em dediques però com tu ja saps o crec que saps, les meues fotografíes no son pas per guanyar un premi si no tots els q hi sortim retratats som autentics perdedors.... salud dinero y al tango..........http://patentedecorsario.blogspot.com/

     

    Este comentario ha sido eliminado por el autor.

     

    Felicitats a la guanyadora!!

    Caram quins presentadors tan elegants!

    Qui entregarà el proper premi??

    Suposo que hauria de mirar els blogs que no conec per fer una votació justa. O voto el veïnet per amiguisme?

     

    Paseante, el meu vot per Malerudeveure't.

     

    El meu vot és per Duschgel. M'ha agradat com escriu.

     

    D'acord, ultimament et comento poc, però et porto al dia en la lectura! mecatxis! m'hagués agradat votar, a veure si aquesta vegada puc, només conec a la Duschgel o sigui que hauré de llegir els demés!
    M'encanta aquesta iniciativa que has tingut!

     

    oh, oh, alguna cosa va passar amb el meu comentari d'agraïment, que no s'ha publicat... gràcies mil per dir-me que t'agraden les meves fotos. i als que m'han dedicat paraules amables. però quna veig les fotos dels altres blocs penso... aquesta gent de l'acadèmia no té criteri!!
    dels blogs estrangers, no sabria què dir (i ara passo al castellà perquè ho entenguin)
    que todos tienen su qué: la concisión de be wild, la variedad de duchgel, el precioso diseño de marichuy, que da gusto pasearse por algo tan relajante, la estrambótica temática del veí, aderezada de literatura para diluir, y la amenidad de mari-pi-r (y que tiene un bruquet!!). yo los dejaba empatados. como quiera que se dice en latín compartir un premio, que ahora no me sale.
    gracias otra ve, pondré a oscar en la estanteria junto a bruquet.

     

    A veure, primer felicitar a tots els nominats de par meva. I si puc votar voto al bloc de los dias impares. L'he trobat molt original. Després l'enllaço. I sobre les últimes nominacions, el d'Adorra m'encanta. Si puc votar, el o la voto a ell, ella. ELs dos que el segueixen també m'agraden molt...
    Gràcies per donar-me a conèixer el que no coneixia, Turó. Si veus faltes: estic com aquell que diu a les fosques, no m'hi veig.
    Abraçada Casolana! Tornaré a passar quan tingui més llum...

     

    M'encanta tot el que escrius i com ho escrius, Paseante!! Avui estic tafanejant per Blogville i votaré! Sí, voto per la Marichuy de Mélange, per culta, per concisa, per literària, per oberta (llegeix blogs en català i els comenta tot i ser mexicana!!) i per dolça i punyent alhora.

    Una abraçada, Paseante.

    PS : tu vas ser estilista en una altra vida, no?? Flipo de com descrius els vestits de tia!

     

    ya me acuerdo de como se dice "empatados" en elegante: "ex aequo". que lo decía porque yo dejaría a todos los blogs que propones con un óscar ex aequo porque todos tienen su qué.
    perdona la entrega por fascículos, es que esta memoria... hay que ver cómo se gasta con el tiempo!!

     

    Voto per "Patente de corsario", doncs les seves fotos són senzillament sublims. Sap retratar i molt bé la cotidianitat de la vida i de les persones.

    És un bloc amb molt d'ÀNIMA, com les seves fotos.

    By t'he way, I'm sorry per no votar, en aquesta edició, pels blocs escrits, ja que em manca més criteri al no poder llegir-los tots i fer-ho íntegrament, tots i cadascú dels nominats..., sòc força nova a aquest espai i els altres que esmentes.

    Finalment, agrair-te per la teva lloable feina de noninació amb els seus respectius enllaços perquè ens resulti més fàcil de dirigir-nos a aquests blocs.

     

    Emily, és veritat que tots els blogs són bonics. També els que no he nominat. I no cal que et depilis. Si la presentadora du bigot, tu també el pots portar. Allò semblarà una reunió de vikings.

    Vida, cuentista també és una paraula xula, no? I a veure si tornes a sortir nominada per aprofitar la depilació.

    Sense Caletre, ho tindré en compte. Gràcies per comentar.

    Chewbacca, :-)

    Emily, ja esteu les dones parlant de modelets. Marededéusenyor. L'any vinent no faré això dels Óscars. Donaré la Pilota d'Or.

    Mari-Pi-R, gracias a ti.

    Duschgel, también gracias a ti.

    Fra Miquel, tinc ganes de veure aquestes fotografies en blanc i negre. Tot i que a tu t'associo molt als colors vius. Són retrats, paissatges...? I m'apunto el teu vot per la Dusch, tot i que ja saps que la decisió final és meva. Soc un petit tirà :-)

    Tanguito, sí que donen aquesta sensació de derrotats molts dels teus personatges. Potser aquesta és la teva marca de la casa que et fa reconeixible en la teva obra. Gràcies pel comentari.

    Khalina, pobra de tu que votís al carallot.

    Llum, otra que sale. Em sembla que començaré a moderar els comentaris.

    Vida, me l'apunto. La veritat és que escriu molt bé la Dusch.

    Filadora, no pateixis per comentar, i gràcies pel que dius.

    Xènia, el teu premi és més que merescut. Vigila que el Bruquet i l'Óscar no es barallin, eh? I em sap greu això del comentari perdut. Fa poc li va passar a algú més. En fin, paciència amb les noves tecnologies.

    Mortadel.la, doncs el teu vot va cap a Andorra (sembla Eurovisión això). Cuack.

    Violette, moltes gràcies. M'apunto el teu vot per Mélange. I no vaig ser estilista, jaja. La descripció del vestit de l'MK és d'un web de moda. I el vestit de la Xènia se l'ha triat i descrit ella mateixa.

    Xènia, tu memoria no se gasta con el tiempo. Es que tienes demasiadas palabras técnicas en la cabeza y se te arrejuntan unas con otras.

    Ámber, té molta personalitat el blog "Patente de corsario". I gràcies a tu per participar en aquest joc.

     

    Voto pel Veí, els de Colmenar em cauen fatal, però ell no.I aguantar-los té el seu mèrit. I viure allà també.

     

    País, no s'hi val votar pel Veí. Tria un altre blog.

     

    Voto a Duschgel.

     

    Filadora, apuntat.

     

    Com que ja ha guanyat, jo també voto per Xènia. Així m'evito marrons, A banda, és el que he fet.

     

    Veí, què n'ets d'espavilat :-)