Óscars 2010 a los mejores blogs (1).



Voy a proponeros un juego. Se acerca la ceremonia de los Óscars para esa gente de Hollywood que mueve presupuestos tremendos para explicar una historia. Hay mil profesionales detrás de cada trama. Nosotros nos limitamos a contarnos películas aqui, sin un euro en el bolsillo. A pelo. Solos tras nuestro teclado. Y seguramente asistimos a mejores historias que las de la gran pantalla. Nos explicamos que ha muerto alguien, que un bebé está a punto de nacer, que tenemos un viaje pendiente, que hemos ido de excursión a una zona con vistas al mar, que hemos anotado una receta nueva para la cena del viernes, que el viento nos ha despeinado en un espigón, que alguien nos quiere. Que queremos a alguien. O nos contamos un cuento, y ya está.

Así que nosotros no vamos a ser menos que esa gente de Hollywood. Tenemos más imaginación que ellos. Voy a tender la alfombra roja en el Turó Parc para proponer los blogs que me han gustado especialmente este 2010, aunque en realidad me gusten todos, y darles un Óscar. Cada espacio tiene su personalidad, su interés, su fuerza (no os leería si no fuera así). Dentro de cada blog que visito hay un alma. Espero que me perdonéis si no estáis entre los nominados. En este juego de los premios siempre quedamos gente fuera. Intentaré ser lo más objetivo posible. Dirigirme por convicciones y no por amistades. En cualquier caso, será mi opinión, y podré equivocarme en la mayoría de mis decisiones.

Estos Óscars sólo son un pasatiempos, y un reconocimiento a vosotros. La pintora será la encargada de conducir la gala, aunque ella todavía no lo sabe. Tiene su vestido negro de Valentino pendiente de retoques. Espero que su sastre lo tenga a punto para la ceremonia.

Comenzaré por un premio grande, el de mejor fotografía.

Los nominados son:

Tanguito por Pantente de corsario
Vida por Travelant amb les roses
Fra Miquel por Llibre primer
Xènia por El blog de los días impares
Helena por Más que mil palabras

¿Me ha parecido ver nervios en los rostros de los candidatos a la mejor fotografía, sentados en esas butacas azules del teatro mientras los enfoca la cámara en esos cinco encuadres?

Suenan las fanfarrias. El resultado de las votaciones dependerá de cuando la pintora tenga listo el vestido. Óscar a la mejor fotografía... And de winner is... Próximamente en vuestras pantallas.

20 comentarios:

    Aaaaaaah............no m'agrada que m'enfoquin, on puc ficar-me????? Y yo con estos pelossssssssss...
    gràcies, Paseante, la meva càmera humil nivell usuari t'ho agraeix enormement. Sort que no coneixes al Barbollaire.

     

    Ho sento, pero no seré objectiva, ja em coneixes. No segueixo mai les regles del joc. Així que el meu vot és per a: Patente de corsario. És mon germà i fa bones fotos.

     
    On jueves, 17 de febrero de 2011, 8:28:00 CET la mujer de los mares del sur dijo...

    No tinc bloc ( per tant no sé si sóc membre de l'Acadèmia)però el meu vot és per a: el blog de los días impares.

     
    On jueves, 17 de febrero de 2011, 8:29:00 CET jardinera aficionada dijo...

    Tampoc tinc bloc, però si he de votar i m'ho permets, el meu vot és per a: Llibre primer.

     

    Voto pel Blog de los dias impares, paseante.

     

    Em sembla molt bona idea i un incentiu més per endinssar-se en el meravellòs mòn de les bitàcores. Tot i així, jo no puc ser una bona jutjesa d'aquests blocs, ja que acabo de descobrir-los gràcies al teva lloable tasca de difusió. :)
    Sòn interessants, certament, aquestes bitàcores.

     

    Ai! PASEANTE, gràcies per la nominació. La veritat és que no crec que tingui possibilitats d'aconseguir l'Òscar al millor blog de fotografia. Tots els altres nominats pengen millors fotos que jo.
    A mi m'agraden tots. Cada un amb el seu estil :o)
    gràcies un altra cop
    una abraçada

     

    Fra Miquel, jo he votat mon germà, però veig que hi ha una jardinera aficionada...:)

     

    Moltes gràcies pels comentaris.

    Em vaig plantejar fer aquest joc amb les vostres votacions per donar els "premis", però ho vaig trobar massa complicat: fer-vos perdre el temps, esperar els vostres emails amb els cinc candidats numerats de major a menor, fer els càlculs...

    Ja us dic que només és un joc. Si veig que funciona, en la propera edició ja miraré de fer-ho millor. De moment gaudiu de la festa i esteu atents per si us cau un premi o esteu nominats. No hi ha assignacíó econòmica, eh? Que quedi clar :-)

    I podeu continuar votant als comentaris. És xulo. Potser al blog no us faig guanyar, però els comentaristes us fan guanyadors.

     

    difícil però... va, Los Impares!!!

     

    Yo la Whoopi Goldberg de los bloguioscars???
    ¿Pero que no sabes que soy una inconstante , una inconsistente y una informal??.
    Bueno , pongo dos condiciones.
    Necesito un vestido y un acompañante masculino diferente para cada apartado.
    ´
    Y por favor , si es un Valentino tiene que ser rojo!!.
    ...por cierto los presentadores no pueden votar , verdad?
    ufff...menos mal , me lo habias puesto muy dificil.
    ..hummm , claro , y tampoco pueden estar nominados.
    Ahora lo entiendo todo!!
    Ok! Paseante , inauguras tú haciendo veinte flexiones a lo Jack Palance!!
    http://www.cuak.com/actoresactrices/jack-palance-en-plena-forma/

     

    Perdona Turó, si vols i et dóna temps


    ACPV demana
    a tothom que pose la seva web o bloc en negre i que ho avise al correu sensesenyal@acpv.cat

     

    oh, paseante, me gusta que te gusten los días impares. me gustan los otros blogs nominados, son geniales - algunolo visito con regularidad, pero otros no los conocía, gracias por llevarme a ellos de visita.
    te vestirás de smoking para la ceremonia? me encantan esos trajes de pingüino - quedarías muy bien al lado de la pintora vestida con un valentino rojo, muy guapos los dos. podríais repartir perritos de oro, más que óscares :)

     

    Jo voto per Llibre primer perquè és el blog que conec... Miraré els altres que segur que si estan nominats també estaran bé, però mira, jo igualment voot pel frare

     

    El meu vot per en Fra Miquel i el se Llibre primer!
    M'ancanta aquesta cerimònia dels Òscars...he d'anar a buscar el vestit a la tintoreria que no està la cosa per comprar-me'n un altre :)
    Bon capde Paseante!

     

    m´he passat el cap de setmana trencant-me el caparró deliberant...voto amb el cap o voto amb el cor? Voto amb la vista o amb del poc coneixement que tinc de fotografia?
    Conclusió, els dos candidats que votaria amb el cor ja els votaré en altres modalitats que de ben segur tenen un òscar ben merescut. Voto pel que m´ha entrat pels ulls: els impars.

     

    Buenuuu, si la MK necessita acompayant que li faci la rèplica a l'estrada, jo m'ofereixo. Tinc smòking.
    Es pot votar o faràs trampes?

     

    La fotografia es la forma d'expressar-se de l'artista. Si be tots els blocs nominats son bons, jo voto a patente de corsario,doncs aconsegueix atrapar l'anima de les persones en les seves fotos.
    Enhorabona a tots!
    Nancy

     

    Vaya, vaya lo que has ideado. Y estoy contigo en tu presentación del premio: aquí todos curramos a nuestro modo, sin un duro que llevarnos al bolsillo, sólo por el placer de crear y compartir. A estos de Hollywood les queda mucho que aprender. Sobre todo humildad.

     

    Vida, prepara't perquè sortiràs en altres premis. Ves a la pelu :-)

    Emily, Patente de Corsario és molt potent. Anima'l perquè continui.

    Mujer de los mares del sur, doncs és qui ha guanyat. Tenim gustos fotogràfics similars.

    Jardinera aficionada, el Llibre Primer és un gran blog. Un dels meus preferits. L'anirem seguint, oi?

    Llum, ja veus que és qui ha guanyat.

    Amber, mira que no m'ho vaig plantejar amb aquest objectiu. Però ara trobo que amb aquesta rucada dels óscars la gent es va decobrint.

    Fra Miquel, ja saps que tu fas unes fotografies impressionants. I una miqueta les aconsegueixes perquè ets modest. No busques la glòria i això et fa trobar aquells petits moments que retratar.

    Emily, el Miquelet té mil jardineres aficionades :-)

    Rateta, sí que era difícil. Els impares van guanyar, que no vol dir que sigui el millor blog de fotografia. És una opinió subjectiva.

    MK, de Valentino i de vermell. I tindràs alguna nominació, segur. Això sí, posa'm algun acudit. Va, que tu ets bona.

    Mortadel.la, ja ho vaig fer. Endavant amb aquestes iniciatives. Sempre que mecessitis alguna cosa, xiula.

    Xènia, perritos de oro als Dimarts de sang. Aquí no estamos para cuentos chinos. Nosotros damos Óscars de oro macizo, que nos los merecemos.

    Khalina, és que el Frare és molt Frare. El seu blog és fantàstic. Millor dit, els seus blogs són fantàstics. També el Banc am vistes.

    Joana, que te'l tinguin a punt aviat el vestit, que segur que surts en alguna nominació :-)

    País, doncs has votat a la guanyadora. Els impares sempre et deixen ganes de viure.

    Veí, ja t'he fitxat per fer de parella de l'MK. Porta't bé i no li toquis el cul a les pauses publicitàries. Només et demano això. Comportament!!!

    Nancy, gràcies per entrar, en primer lloc. I el blog del Tanguito és brutal. A mi m'agrada molt. Com a d'altra gent.

    Duschgel, ya. Me voy a arrepentir de esto de los óscars. Pero es divertido, y así nos damos un poquito de autoestima, no?