El blog de Neo. Y otras historias pendientes (reloaded)


Hace unos días, estuve en la casa de chocolate de la princesita y Buñuel. En L'Hospitalet. Tenían las estanterías abarrotadas de recuerdos, pero no había ninguna fotografía mía (un día, cuando sea rico, se la voy a enviar desde Ceilán). Me ofrecieron una ensalada con queso, que retiré discretamente con la punta de mi tenedor; pan con jamón, y tomates secos con parmesano, que retiré discretamente con mi tenedor. Luego hablamos de cuentos para niños hasta las tantas. Regresé a Barcelona a las tres de la madrugada buscando un ómnibus amable, que no llegaba, mientras ellos ya soñaban.

Hace un par de martes, subí por las escaleras mecánicas de la plaza de l'Àngel. El sol me abofeteó en pleno rostro cuando llegué al exterior. Achiné los ojos, mientras realizaba una panorámica con mi cuello hasta descubrir a la mujer noble y al jardinero fiel en una esquina.

Ella estaba veraniega, con el cabello despeinado y la sonrisa franca. Reía. Parecía mucho más joven que cuando la conocí. Y él se había desprendido del sombrero de invierno, pero no de su pendiente discreto. Reía también. Eran una pareja simpática. Les entregué la mercancía, recién llegada desde los mares del sur. Costo de primera. Un par de Bruquets.

A cambio me descubrieron sus rincones de cuando eran niños en La Ribera, el Gótico y la Barceloneta. Esa antigua cooperativa de pescadores que ahora era una biblioteca municipal, ese horno de pan de verdad, la librería Negra y Criminal, el restaurante Chériff donde hacen las mejores paellas del mundo y ese local de tapas sabrosas al que nos convidó ella. A cambio, les descubrí las calles escondidas del Pou de l'Estanc y del Pou de l'Estany.

El domingo pasado, la mujer elegante me invitó a comer en su patio del barrio de Congrés con su hija menor, sus gatas y sus plantas, bajo la sombrilla robada de madrugada en no sé qué terraza. La chica estaba guapa de verdad ese mediodía. Parecía una planta recién regada. No me gustan los tatuajes, pero acepté la novedad de esas garras de felino trepando por su hombro. Comimos una ensalada y un estofado estupendos, mientras dejábamos pasar la hora de la siesta.

Luego, la mujer elegante y yo fuimos a pasear por sus lugares de cuando era pequeña. Por ese barrio de Sant Andreu que desconocía y que me sorprendió tremendamente. Por el parque de la fábrica Pegaso, por la plaza Orfila, por las inmediaciones del campo de fútbol del Nou Sardenya. Después de que el equipo del barrio se jugara el ascenso a segunda contra el Barça Athletic, vimos regresar a los aficionados a casa con sus banderas derrotadas, por esas calles empedradas que custiodaban unos árboles que despachaban limas gratuitamente. En una placita porticada pasamos frío, mientras la mujer elegante y yo tomábamos una cerveza y aguantaba su torrente de frases inacabables.

Este miércoles pasado, la mujer elegante me invitó de nuevo. Esta vez a cenar. Sabe que no me gusta el queso. Pero me preparó una súper ensalada de rúcula con huevos de codorniz y... virutas de Parmesano. Había muchos trocitos, y tan diminutos que se escapaban entre los dientes de mi tenedor para apartarlos. Tampoco podía quejarme: fue la única persona en Barcelona que me impidió pasar la noche de San Juan en soledad. En el patio estábamos ella y yo, y tres personas demasiado jóvenes para nosotros. Su hija menor volvía a estar guapa de verdad. Y elegante con esa falda y ese top negro. Se largó al baño, cargada de tatuajes. Su amigo, que parecía buen tipo, tambien se largó al baño, cargado de piercings. Y la mujer elegante, que parecía contenta, coincidió en largarse al baño, cargada de collares. Seguramente, hicieron cola frente a la puerta, a no ser que lo convirtieran en un camarote de los Hermanos Marx. En el patio nos quedamos una armenia de dieciocho años y yo. No hay nada más angustioso que quedarte en un patio con una chica armenia desconocida de dieciocho años, cuando ya tienes cuarenta y cinco.

Luego, la mujer elegante y yo bajamos a la playa, en un metro infestado de personas poco elegantes. Caminamos por la playa, entre mil hogueras y petardos. A mí me gusta ese ambiente (avanzar entre la multitud). A ella no. Nos encontramos en un restaurante a pie de playa con la princesita y Buñuel, y sus dos recientes amigos del consulado polaco en Barcelona. Dos ositos de metro noventa. Fue divertido hacer bromas con ellos.

Los nórdicos se esfumaron. Luego charlamos los cuatro en la playa: la mujer elegante, la princesita, Buñuel y yo. Con una botella de vino anclada en la arena. No nos bañamos, pero nos mojamos las manos y la nuca, para pedir algo de suerte este año. La mujer elegante y la princesita se hicieron amigas, mientras Buñuel soñaba dormido sobre un pareo, como un crío, con las manos entre los muslos, y yo soñaba despierto, con las manos entre lo muslos, como un crío. Nos despedimos alrededor de las cinco de la madrugada.

Este viernes mis padres vinieron a Barcelona. Comimos en la calle Magdalenes, después de que ellos hicieran de canguro toda la mañana del pequeño Hayden y del pequeño faraón Nil. En la Rambla, les compraron una bola de plástico para el hámster, que ahora rodaba sobre la mesa del Bella Hermínia donde almorzábamos contemplando el flujo de personas por la calle. Desfiló gente parecida a la mujer elegante, a la princesita o al jardinero fiel por allí. Pero no eran ellos. Así que no pude contarles a mis padres que tenía esos nuevos amigos.

PD: Utilizo este blog como una especie de diario personal. Un día me gustará recordar estos paseos. Pero sé que sólo me interesan a mí.

Hay blogs mucho más frescos. Como el de Neo.

Me gusta el espacio que ha abierto para mostrarnos sus cosas. Es el trasto de Duschgel. Tiene ocho años. Diría que es un trasto alemán. Por tanto, de absoluta fiabilidad. Y es lo más fresco y alegre que he visto en mucho tiempo. Lo voy a leer con ganas.

Blog de Neo

¿Le damos un empujoncito? ¿Celebramos que hay blogueros con futuro?

22 comentarios:

    Tens raó, té una pinta de trastu!
    Li seguirem la pista!

    Tu aburrir-nos?? impossible!!!

     

    Aquest desencant que hi ha al transfons de les teves històries em resulta massa familiar.
    Jo animaria a aquest petit Noe, però no estic segura que sigui tan bo fer-se blogaire i lliurar-se a les hurpes d'aquesta petita addicció així que...i sí que tens raó que hi ha massa blogs grisos, serà perquè les persones també hi estam. Aniré avui a prendre el sol, a veure si agafo un poc de color. Bon diumenge, Paseante.

     

    Caram Paseante. QUina vida social més complerta! Bones trobades amb bona gent

    T'entenc tant amb el formatge. Ais!

     

    Entre l'Emily que ens va aparellar al Dash i Lilly i ara tu amb aquest apunt parlant de la parella, al final semblarà que som parella el jardiner i jo. Això no és de bon amic eh, que sóc massa velleta jo per ell, pobret! hahaha

    Estava pensant en convidar-te a sopar una amanida de formatges, pizza de 4 formatges i gelat de pastís de formatge amb maduixes. Com que sempre dius que t'agrada tot... ;-)

    Un apunt maco, com només tu saps escriure. Gràcies!
    Petonets!

     

    Vaja, quin piló de convits, Paseante... jo també sóc de les tristoies...
    Vaig a donar una empenteta al Neo! Petons!

     

    Li hem de donar una empenta perquè a Blogville no hi cabrem tots... que aviat ens haurem de pre-jubilar però a quí sense paga :)
    M'ha agradat llegir que els teus pares se senten vius. És un apunt que descriu el teu post:viu, present i sincer...I una bona revetlla. Felicitats!!!!

     

    Aaahh! Traïdor!!! El parc de la Pegaso el teníem pendent de fer junts!!! ;o)
    Bé esperarem a que el restaurin, llavors si eh? I és que aquest parc el van dissenyar un parell que varen ser profes meus :o)

    Per lo demés un post rodó, per variar.
    La "Mujer noble" no és tan més gran que el "Jardinero fiel", com ella pensa i el blog d'en Neo ja l'he visitat. Vaig llegir la crida de Dushgel.

    Celebro que passessis una nit de Sant Joan tant ben acompanyat
    Una abraçada

     

    Si tus historias no interesaran a nadie, no tendrías comentarios. Y es que tus posts no sólo tienen la gracia del qué, sino del cómo.

    En la Barceloneta también hay un instituto (el mío), el Joan Salvat Papasseït, que antes fue La Maquinista. Hace poco estuve de turista y guia turística por Barna, y visitamos otro parque: el del laberinto de Horta. Hay que pagar algo, pero merece la pena. Casi nadie va por ahí, todos se quedan en el centro. Pero tiene una mezcla de belleza natural y decadencia espléndida. Ahí donde acaba Barcelona, subiendo por la ladera.

    Muchas gracias por hablar del blog del Trasto. Cuando se lo diga (ahora ya lo tendré que despertar para llevarlo al cole), le va a hacer una ilusión tremenda. De hecho, él está "Made in Berga". Cuando tenía tres años nos vinimos a Alemania y está muy integrado. Pero tiene toda la fuerza mediterránea.

     

    Carambas Paseante ultimament sembles l'Espiri Gonzales.
    aiis... la joventut..!.
    Jo el dia de la revetlla vaig sortir de treballar i m'en vaig anar a posar la selladora a la fusta del local.Quan vaig baixar de l'andami ja eren quarts de vuit tocats ,vaig correr cap al forn , però ja no hi quedava cap coca ni res de res...i vaig agafar el cotxe cap a casa , pensant a veure que improvisaría pel sopar. Tampoc la vaig encertar massa ja que em vaig intregrar mansament sense adonar-me'n dins la caravana de cotxes de gent que marxava a la platxa i vaig trigar unes dues horetes a arribar a casa..on només m'hi esperava ja la Colette que es va enfadar amb raó per la cosa de la coca.
    Vaig treure'm la pintura de sobre i amb la constatació de que malgrat la dutxa bullint persistiría en la meva persona el penetrant olor de l'aiguarrás , vaig decidir quedar-me a casa amb una amanida de rúcula , i formatge de Maó i per arrodonir-ho vaig quedar-me adormida al sofà al segón capitol de la tercera temporada de "Doctor en Alaska"...i es que encara no he trobat cap altre antidot millor per combatre l'autocompasió , que imaginar-me lo poc diferent que sería la meva vida si visqués a Cícely , Alaska..

     

    m'agrada quan comprovo que, efectivement, tampoc hi ha tantes diferències...

    i que encara, alguns i algunes, podem passar a voluntat la vida a càmera reloaded.

    t'has fixat que els cordons d'anuar globusfantasma semblen més esfilagarssats i menys densos?
    :)

    quina mandra em fa Bar-çal-ona... però algun dia hi aterraré d'incògnit.

     

    ¡Se la damos! hay que mirar al futuro, pero nunca olvidar lo que ya está hecho. Si no fuera un buen trabajo, no tendría este futuro...gracias por tus textos, una vez más.

     

    Totes aquestes dones elegants, jardiners, princesetes, Buñuels,..són d'una ONG? Si no, no entenc que et donin conversa. Ho fan de franc?

    En fi, anem a veure el Neo aquest que dius. Si la Dusch està pel mig, segur que paga la pena.

     

    La meva nit de Sant Joan va ser màllica, sisisi. Feia de cangur i vaig acabar dormint al sofà com l'MK, ja veus. Ara, vaig tenir un somni dels meus amb final feliç, ñaps.
    Tu no pares, Paseante, ja et prens vitamines?

     

    ui, ui, ui, si n'hi han de coses per comentar en el teu post!!!

    Primer, el blog de Neo és encantador, ja el tinc lincat i el seguiré. Força a les noves generacions.

    Segon. Una súplica. Necessito ja (i de forma urgent) un diccionari català-paseante/paseante-català. Pillo algun protagonista però las mujeres se'm resisteixen especialment.

    Tercer. Una demanda. On és el local de tapas sabrosas? encara m'haig de fer amb el barri veí i pinta molt bé (la Negra y Criminal és una xulada: has anat els dissabtes al matí? presenten llibres i et conviden a musclos!)

    Quart. Una crítica. Lleig, molt lleig trobar-te formatge dins el plat. Tens tota la raó. Ara, el parmesà em torna lokita.

    Cinquè (i últim). Una constatació. Davant això, ets el millor:

    "En el patio nos quedamos una armenia de dieciocho años y yo. No hay nada más angustioso que quedarte en un patio con una chica armenia desconocida de dieciocho años, cuando ya tienes cuarenta y cinco"

     

    Vida social no te´n falta. No et queixis. Et conviden a descobrir o redescobrir racons especials i a sobre et cuiden amb papeos, converses i cervesetes. Què més vols, hombredediós?

    (...No em pensava pas que no t´agradés el formatge, a mi m´encanta)

    Ara aniré a can Neo. Que et sigui lleu la calor!

     

    val,m'ho apunte... si alguna vegada t'he de donar de menjar, sense formatge. Tu apunta't que jo pernil i coses així no, eh... :P

     

    Si aquestes coses nomes t'interessesin a tu, nosaltres no pasariem per aqui...

     

    Filadora, sí que té pinta de trastu :-) M'agraden molt els seus dibuixos quadriculats.

    Vida, quin desencant? Jo sóc la alegría de la huerta. Esperem que el petit Neo trobi noves addiccions que l'allunyin de la pantalla. Com ara xutar una pilota. Però, de moment, són xules les coses que penja.

    Khalineta, de vida social res. Són quatre pesats a qui no puc dir que no. Ja em coneixes, com amb el tema del formatge :-)

    Rita, per aparença física, el frare podria ser el teu pare. I em sap greu lo del sopar de formatges, però és que tinc una comunió aquell dia. Ja és mala sort :-( Un petonet, guapa.

    Zel, ja veus. Com que sóc guapo de cara em conviden :-) El Neo aquest és potent. A mi m'agrada mirar el seu blog. Fa venir ganes de viure.

    Joana, moltes gràcies. Els meus pares són macots. Sovint me'n recordo del teu i del seu hort. I jo crec que a Blogville hi ha lloc per a les noves generacions, no?

    Fra Miquel, és que la mujer elegante està molt més bona que tu (perdó pel comentari masclista). Farem aquest parc, però abans en tenim un altre pendent. Va, que en tinc ganes. Posa data.

    Duschgel, mira, no publicité el blog de Neo por ser tu hijo. Lo hice porque al entrar allí me dio un subidón de energía. Me gusta mucho, de verdad. Como me gusta el tuyo. Y conozco perfectamente el Parc del Laberint. Miércoles y domingos, gratis. Llámame tonto :-)

    MK, però i lo xula que serà la teva nova vida? Pica pedra, que val la pena. Va, que ja queda poquet. I oblida't d'alienígenes i que s'acaba el món.

    Gatot, que jo també sóc de poble petit. Barcelona és com és, però la gent que hi viu no és com en els acudits dels pixapins. Tret del Veí, òbviament. I de l'MK, que aquesta és xava, xava.


    Edelia, gràcies. El Neo podria ser alumne teu :-)

    Veí, paga la pena.

    Emily, doncs jo he passat mil nits de Cap d'Any o de Sant Joan solet. Ni tant sols tenia cangur per fer. Però sol també s'hi està bé si t'estimes una miqueta a tu mateix. A mi m'agrada la solitud, francament. I per passejar amb amigues i amics no calen vitamines, dona, que jo tinc bones cames :-)

    Rateta, em fas contestar moltes coses :-)
    El Neo és un trastu encantador.
    El tema nicks no te'l diré. És que si ho fes seria millor posar els seus noms directament. El dia set m'ho preguntes, en privat. Si vols.
    El local de tapes és just a la dreta del restaurant Chériff (darrere el mercat de la Barceloneta, mirant el mar).
    El parmesà... millor no tocar el tema.
    I l'armènia era despreocupada i comunicativa. Va xerrar ella de la seva nova feina en una cafeteria. Va acabar bé la situació incòmoda. Però quan ens van deixar sols vaig pensar: tierra trágame. Coi de timidesa.

    País, no creguis. El 99 per cent del temps estic sol. Només relato les meves trobades. Per això escric tan poc :-) Espero que t'agradés el blog del Neo. I el formatge fa càries, produeix taquicàrdies i disfunció erèctil. Tu mateixa :-) Ho diuen els metges, eh?

    Nimue, ets una avorrida. Amb lo bo que és el pernil :-) Bones vacances amb el zeppe.

    Menteta, ja ho sé. T'agraeixo molt que tornis a escriure, i a passar una estoneta a alegrar-me la vida. Un petó.

     

    Pues a ver si tu sobrino se anima también a abrir un blog y te da otro subidón. ¡Qué envidia de niños!

    ¿Miércoles y domingos? ¡Me lo apunto! (La cuestión es que me acuerde la próxima vez, que tengo una memoria...)

     

    M´estàs dient que tens totes aquestes coses i per això no proves formatge? Ai...
    Jo només tinc taquicàrdies així que seguiré menjan-te´n. D´alguna cosa hem de morir, no? Doncs que sigui d´una taquicàrdia formatgera!

     

    vaja, no t'agrada el formatge... al meu fill "petit" tampoc. És d'aquella espècie que va a una pizzeria i demana una pizza sense formatge. I sempre se'l miren malament.

    No puc creure que no us banyéssiu, la senyora elegant i tu, la nit de Sant Joan. Amb aquella calor, aix!

    Un perill, ets, tu, davant les armènies de 18 anyets! I davant les catalanes cinqüentones també ho ets, un perill!

    Vaig a llegir en Neo!

     

    Duschgel, mi sobrino es más de trapecios y de actividad física, que de hacer blogs. Aisss.

    País, deixa el formatge, dona, que las drogas son mú malas :-)

    Arare, aquella nit feia fresca. Tant de bo la tinguéssim ara. I el teu fill és una persona com cal. Demà mani anti-fortmatges al passeig de Gràcia :-) Confio que el Neo t'hagi robat el cor.