Desnudos


Llega un autocar blanco y aerodinámico con la mujer de los mares del sur a bordo. No me mira a través de la ventanilla, porque no es adicta a expresar sentimientos. Quizá está un poco angustiada porque la cena es en su honor y aborrece ser la estrella (aunque ahora escribe una novela, y le tocará serlo).

En el taller mecánico, la pintora ha preparado una mesa larga y ha escondido sus preciosos cuadros, no vaya a ser que le roben alguno. O peor todavía: que se los compren en un descuido. Lleva días levantando polvo, poniéndolo todo bonito para su amiga de los mares del sur. Cuidando los detalles. Amenazando con el viejo trabuco de su abuelo a aquellos que no se dignen a asistir (malditos bastardos), con su mirada fiera en su rostro de Ally MacGraw.

Por la calle camina Pocoyó, que siempre parece una niña tranquila, con un pastel de caramelos y cuentos preciosos para contar. A su sombra, se cuela en el taller el jardinero fiel, que siempre parece un niño tranquilo, con mermelada de naranja amarga y un ramo de flores para la mujer de los mares del sur, que ahora reposa en un jarrón junto a una ventana sobre un río.

La sirenita llega despistada, sin arreglarse, sin conocer muy bien el lugar al que acude. Pero las mañanas no necesitan decorarse para ser bonitas.

Al poco rato, la mujer checa llama con los nudillos a la puerta. Tiene cara de buen tiempo, de primavera, de que la vida es más sencilla de lo que parece. Su sonrisa es de esas que te arreglan un mal momento.

Salgo un momento a comprar tabaco y, cuando regreso, descubro en el taller mecánico a un par de personas elegantes. Ella es la mujer noble. Su fachada distinguida esconde unos cimientos francos, fuertes, consolidados. Pero sencillos, al mismo tiempo. Podría ser una de esas amigas eternas. Fieles. También exigente. Él es un vendedor de ilusiones. Simpático, cultivado, detallista. Un tipo que no te deja indiferente y al que acabas queriendo, sin remisión. Es Jack Lemmon, en esencia.

Las últimas en llegar son la maîtresse y la vecina envidiada. Aparecen con dulces y un pastel de verduras. La invitada francesa es francesa de verdad. Puro glamour, puro estilo, puro savoir faire, puro encanto. Una mujer hermosa externamente, de esas que te dejan sin habla (como diría Holden Caulfield en El guardián entre el centeno). La vecina es una preciosidad de persona. Sencilla, empática, entrañable, cariñosa. Te enamoras de ella a primera vista. Sabes que nada será complicado a su lado.

La pintora echa el cierre a la persiana, y nos obliga a sentarnos a la mesa y conocernos, apuntándonos con el viejo trabuco de su abuelo y su mirada fiera en su rostro de Ally MacGraw.

Somos once (parecemos un equipo de fútbol con la camiseta de Blogville -copyright de Violette Moulin), esa noche agradable, que se alarga, hasta que la pintora levanta de nuevo la persiana y los invitados nos alejamos tranquilos con los vestidos que hemos alquilado en Menkes para parecer seres reales, más allá de nuestras letras escritas en los blogs. En el taller quedan los fantasmas de las palabras pronunciadas y, extrañamente, no redactadas. Permanece el eco de una velada de invierno que vamos a recordar.

Al día siguiente, llega un autocar blanco y aerodinámico a la estación de la calle Numància. La mujer de los mares del sur sube a bordo. No me mira a través de la ventanilla, porque no es adicta a expresar sus sentimientos. Antes se ha hecho una concesión a sí misma: me ha contado que está alegre por esa cena en que no quería ser protagonista. Se ha sentido especial. Imagino que como todos nosotros.

PD: Gràcies per convidar-me, Rosa.
PD2: Gracias por la música, Ilse. Son muy buenos.

29 comentarios:

    Perdida entre todas las miradas, te reconocí enseguida, Paseante de la Tierra de la Niebla. Me miraste a través de tus anteojos, muy serio, haciéndote pasar por otro, intentando tomarme el pelo una vez más. Pero muy a tu pesar mi pelo es demasiado largo y yo ya te voy conociendo. Sé que te gustan las de pelo corto. A lo Audrey Hepburn.
    Enchantée de vous avoir connu, Monsieur.

     

    El senyor de la tupper, amb cara d'espantat... Seriós, prudent, observador, intervenint poc, només per "atacar" el seu etern rival, però amb tot l'afecte del món, jugant amb ell, com dos nens petits, però traspuant tendresa, aquella que caracteritza els seus escrits... Una persona amb la que ve de gust fer-s'hi amiga, perquè intueixes que sabrà ser-hi, que sabrà escoltar i, amb el temps, quan agafi confiança, et farà riure. Una persona que ve de gust "comprar-te-la", un encant!

    Un goig de vetllada i de persones!
    Petons, paseante, i gràcies! ;-)

     

    És un goig llegir les versions originals d´una vetllada a la qual no vaig poder assistir.
    La teva versió llisca impecable i elegant, com sempre.

     

    Aquesta dona dels mars del sud té sort. Crec que passaran anys en tornar a tenir un aniversari com aquest. Llàstima que sigui poc donada a mostrar els sentiments, segur que van quedar coses per dir...Però si dius que es va sentir especial...
    Sort de l'Ally, que et va posar el "trabuco" i no vas poder escapar, ñaps

     

    Que uno se sienta especial es de agradecer siempre aunque no quiera a regañadientes ;)

    El video mola...no pude evitar ver el anuncio de propaganda que ponen "si quieres divertirte busca mujeres solteras" ;)...ya miraré que tal es ...


    saludos

     

    Descobrir persones a través de la mirada i dels gestos i sentir-t'hi a gust, allargar la sobretaula i no deixar ni un dolç per l'endemà...fa goig. Puc veure-us en una taula llarga com nens celebrant un aniversari ...
    Són relats plens de sorprese :)
    Bon dia , bona setmana i bon sol Paseante!!!

     

    Durant el vespre màgic hi havien un parell d'ulls, els teus, observadors, ràpids, discrets però profunds. És bonic el que dius de nosaltres i com sempre, és bonic el que escrius i com ho fas. Sort que l'Ally MacGraw et va obligar a penjar quadres. Un petó molt gros.

    PD vaig trigar a captar el gest de carinyo entre els dos enemics. No tornarà a passar.

    PD1 entranyable?? osti no... una altre vegada aquesta paraula... quan seré sexie o trigresa o sophisticated... ???

     

    Jack Lemon tenia un apartament que llogava a hores per altres. Ell gaudia amb la felicitat dels caps mentre la seva vida era una trista pasta de fideus passada per una raqueta de tennis. Però Jack Lemon podia ser un dia Robert Mitchum al ulls d'una alquimista de somnis de cabell curt i son beatífic. Vaig deixar dit a casa seva què em va semblar tot aquell equip de futbol mixt reunit al voltant d'un pastís d'espelmes que no tenia entrenador perquè les complicitats atàviques no necessiten regles. Només el somrís sincer d'uns ulls inquiets, unes paraules franques, i un acudit caçat al vol. Hi ha gent que és lluny i és a prop alhora. Hi ha incendis que no cal apagar. Hi ha paraules que no existeixen senzillament perquè ningú els ha escrit mai. Algun dia trobaré les que et defineixen. I tanco el parèntesi i torno a l'atac.

     

    Veïnet, mi amor, quí és l'alquimista? M'ha semblat llegir bé? Sóc jo? com és que darrerament surt poesia de les teves tecles? Ai...no sé què em passa...sospiro darrerament...Per cert, aquesta peli és la prefe d'MK. Se la sap tota, diàlegs inclosos.

     

    Sento enveja de no haver format part d'aquesta trobada tan fantàstica però gràcies a les teves paraules, com sempre, és com si hi hagués estat : he provat la melmelada de taronja amarga del jardiner fidel i el pastís de caramels de Pocoyó i també he vist les mirades i he sentit les vostres paraules no escrites. Com sempre, paseante, les teves paraules són super.

     

    Gracias por invitarte dices..?? Pero si yo no te invite!! Anda confiesalo bellaco .Primero te intentaste colar diciendo no sé qué de que venías a mirar el contador del agua, pero reconocí tu voz por el interfono. Luego probaste con una bombona de butano al hombro disimulando de perfil hasta que te dije que yo no usaba gas butano.Luego te vi por la mirilla como te hacias un gorro de paleta anudando las cuatro esquinas de un pañuelo y agachándote y comprobando no se qué por detrás del pantalón y diciendo que venias a rejuntar unas baldosas.
    Finalmente te colaste con Emily ...y qué iba a hacer yo...
    Con el cariño que te tienen todos y todas , ahora ya voy a tener que dejarte venir siempre.
    Ah! pero la próxima vez el trabuco y la mirada sin clemencia será para obligarte a coger el fairy y a dejarlo todo como una patena!!

     

    Emily-alquimista,
    pots fer alguna pòcima i fer desaparèixer el tanoca aquest!

    MK,
    així m'agrada, sin tregua! I a sobre es va jalar el meu tros de pastís! El proper dia que fregui el terra... de genolls.

     

    una vetllada entranyable!

     

    ostres tot el que en va sortir d'allí...

    ajuntar-vos a tots vatros...
    com un torrent!

     

    Com deus haver xalat avui amb el Barça... :-)

     

    ¡Qué fuerte, una kdd, como en los viejos tiempos!

    Paseante, te voy a cobrar derechos por mi selección musical, como una teddy flautista cualquiera.

     

    Ais.... que maco.... Per cert, estic a la meitat del "Guardián entre el centeno".... per culpa teva, enganxada hi estic, molt i molt bo, vaja que si, com els teus escrits-relats-històries, em trec el barret (amb plomes, per suposat).... Petons admirats :)

     

    Violette, també et vaig reconèixer de seguida. Era impossible no fer-ho.

    Rita, moltes gràcies. Però al Veí el vam enviar a jugar al pati tot solet. Jo sóc massa madur per anar amb ell. Un petonet.

    País, t'ho hauries passat bé. Segur que sí.

    Emily, amb l'MK crec que no passaran massa anys. Segur que ja té a l'agenda del 2011 aquesta data anotada. Aviso que no sé penjar quadres.

    Atikus, y qué tal es el anuncio? Serás crápula...

    Joana, la veritat és que, malgrat la nostra edat, encara ens comportem com la canalla. I que duri. Bon cap de setmana.

    Rateta, aquests ulls són miops. Potser per això semblen profunds. Mira, em vas semblar entranyable (el que no vol dir que no siguis atractiva, que ho ets). A mi no m'agraden les tigreses, tipus MK. Vas veure com fardava d'escot i faldilla curta la tia?

    Veí, fots uns rotllos... Coi de carallot.

    Emily, a lligar a casa teva :-)

    Llum, moltes gràcies. Va ser una trobada especial, la veritat.

    MK, tinc còpia de les claus del garatge. Aquesta tarda hi he entrat per mirar si ja havies rentat els plats. Tot en ordre. Ets bona minyona.

    Veí, a lligar a casa teva :-)

    Khalina, sí que ho va ser. Em va agradar veure't. Però vam xerrar poquet :-(

    Ricderiure, com un torrent seria molt dir. La gent era tranquila, tret de l'MK que sí que exercia de torrent.

    Rita, avui em tocava estar al Nou Camp, amb le meu pare, però ha resultat impossible.

    Ilse, eres una antigua :-) Una kdd... Lo nuestro es una reunión de addicts to the blogg.

    Cris, espero que t'agradi la novel.la. Un petonet.

     

    Ui, Paseante! Torno a arribar despistada. I tard, tothom ja te n'ha dit la seva. Molt bona crònica de la nit, tendra i a fons. Va ser una nit molt bonica. Gràcies per les paraules!

     

    Silenci, gràcies a tu per estar en aquella taula de gent que només parlava de blogs. Un petonet.

     

    ooooh! quina reunió tan bonica! m'hauria agradat veure-vos per un foradet. Bé, el teu blog ja fa la funció de foradet, no? B7s!

     

    Pues yo habría apostado a que cuando te fuiste a por tabaco no volverías, y habría perdido toda la pasta apostada. Suerte que, como soy una niña tranquila, no me puse a liar una timba, porque me arruino. La MK se la sabe larga. Y si, definitivamente Jack Lemmon.

    (Rateta, eres súperencantadora y deliciosamente charming, pero me temo que pareces más gacelita que tigresa. Se que mi credibilidad puede quedar coartada por ser una niña tranquila, pero creo que Mitchum/Lemmon, Hayden y el niño tranquilo estarán de acuerdo conmigo)

     

    Gràcies a tu, paseante, pels teus escrits. Va ser una nit memorable. Segur que no s'acaba aquí.
    Per cert, ja toca fer un passeig per algun parc, No?
    Una forta abraçada

     

    ai nens.. si una és raTeta perquè no arriba a tigresa o a lleona... i anar de quelcom que no és "como que tampoco". Això no treu que una aspiri a ser Ava Gardner... aixxx....

    Què reguapus que sou tots plegats!

     

    Oye, eso no se hace, ¡coño! Hala, todos ahí quedando y celebrando, y la otra perdida en los oscuros bosques, sola y bajo la lluvia. Sois unos malos. No os quiero nada de nada, por muy bonito que lo escribas.

    No os estoy amiga.

    :PPPPPPPPPPPP

     

    I jo, que pensava que havia deixat un comentari i no surt??? Conye, a veure si m'hi fixo!!!

     

    Nimue, insinues que sóc una portera... Catxis :-)

    Xurri, por poco ganas la apuesta. Pero es que MK me obligó a dejar el carnet del barça cuando fui a por tabaco. Se la sabe larga, sí.

    Fra Miquel, toca un nou parc. O un nou espai. No cal que sigui verd, oi? Una abraçada, maco.

    Rateta, ets millor que l'Ava Gardner. A no ser que el noi aquell de nom impronunciable sigui un torero.

    Duschgel, te voy a lavar la lengua con lejía. ¿Os enseñan esas palabrotas en los oscuros bosques? No te estoy amigo :-)

    Zel, no he esborrat res. Paraula. Alguna vegada també m'ha passat això de deixar comentaris que no es publiquen.

     

    que bonic! fa envegeta!

     

    Arare, crec que t'ho hauries passat bé.