Duelo en Blogville II


Tengo polvo hasta en el ombligo después de varios días cabalgando. Sacudo mis botas taconeando contra el suelo antes de entrar en el Xurri's Saloon, y peino un poco mis cabellos grasientos con los dedos antes de entrar en el Xurri's Saloon, y despego un pedacito de salchicha entre mis dientes con la uña del meñique antes de entrar en el Xurri's Saloon. Accedo aseado. Contemplo su planta del dinero entre las botellas de la estantería, su calendario de los días impares, su libreta con sólo cinco frases, la foto de su nini saliendo de una tienda outlet, sus partes con accidentes de coches sobre el mostrador. La propietaria del local aparece tras las cortinas de la cocina, con una mirada inteligente sobre una barbilla orgullosa. Apresurada, asegura: "Lo siento, hemos cerrado". "Sólo pretendía tomarme una última copa". "Le digo que está cerrado".

El Veí tiene polvo hasta en el ombligo después de varios días cabalgando. Sacude sus botas taconeando contra el suelo antes de entrar en el Violette's Saloon, y peina un poco sus cabellos grasientos con los dedos antes de entrar en el Violette's Saloon, y despega un pedacito de salchicha entre sus dientes con la uña del meñique antes de entrar en el Violette's Saloon. Accede aseado. Contempla una foto de un disparador de cohetes en la Guayana entre las botellas de la estantería, de un niño sentado en un pupitre junto a la propietaria del local cuando era niña (en blanco y negro), la foto de una gata que se asustaba cuando tenía la posibilidad de salir a la calle. Mil recetas de cocina anotadas en una libreta. Y unas instantáneas de una princesa con rastas en China o en los Balcanes. La propietaria del local aparece tras las cortinas de la cocina, con una mirada inteligente medio oculta por su melena pelirroja. Apresurada, asegura. "Lo siento, hemos cerrado". "Sólo pretendía tomarme una última copa". "Le digo que está cerrado".

En la acera de enfrente veo al Veí sentado en una tarima de la puta calle, como un huérfano. Le han sacado de su local favorito que ha puesto el cartel de For sale en la fachada. Como ha sucedido en el mío. Los dos miramos al suelo, entre nuestras botas sucias de polvo. Flotan bolas de arbustos sin raíces por la calle, dirigiéndose al desierto. En lugar de sacar nuestras pistolas, nos analizamos con cierta desconfianza. Entonces desenfundamos las armónicas y entrelazamos una canción triste, buscando con el rabillo del ojo si esas puertas de los locales de Violette y Xurri reabren y nos ofrecen un nuevo sorbo de su vida aguardiente. Fresca. Inteligente.

15 comentarios:

    Suposo que no penseu lligar... Amb els cabells geixosos i amb restes de menjar entre les dents més aviat sou ántídots de la luxúria, la veritat... ;-)

     

    Acabareu siguent amics íntims...temps al temps!

     

    Collons...! Per una vegada ho reconec en públic però ho borraré de seguida del meu disc dur. Per un cop ho reconec i crec que has disparat més ràpid que jo. Per un cop ho reconec i no em sap greu dir-ho. M'has fet plorar. I els cowboys solitaris no ploren mai. Encara que ho reconeguin. (solo d'harmònica).

     

    Rita, que ens vam pentinar i ens vam escurar les dents. Som uns dandies nosaltres :-)

    Joana, abans s'aprovarà l'Estatut. I sembla que costarà :-)

    Veí, no has plorat en la teva vida. Deixa't de comèdies, i fes-me el favor de dedicar aquesta estranya capacitat de seducció que tens (no ho entendré mai) per mirar que la Violette i la Xurri no tanquin els seus saloons a Blogville. Ja estàs penjant posts i enviant emails. A mi no em farien cas, noi. Però tu els dius quatre rucades a cau d'orella i s'estoven. Au, se t'ha girat feina :-) Si ho aconsegueixes (que no te'n sortiràs) prometo un post parlant molt bé de tu. N'estic segur que no ho hauré de fer. Han de ser les dues, eh? No s'hi val només amb una. Em penso que m'he posat en un bon embolic. Aquest carallot és capaç de tot. Catxis.

     

    A veure si s'animen a escriure, clar que amb les pintes que feu... Un bany, una afaitada i colònia potser... un ram de flors, i a veure si reobren

     

    John Ford no lo habria dirigido mejor ;...bueno sé que eres más de Johny Guitar ;)

    en este caso con armónicas!


    Buen finde!

     

    Avui, estimat Paseante, volia obrir el Violette's Saloon... Tenia una baieta en una mà per netejar la pols i un spray abrillantador a l'altra per que quedés tot net i polit, quan de sobte ha sonat el telèfon i m'han convocat a un dinar familiar al qual ja faig tard...
    Tot i així m'ha donat temps de passar per aquí i veure el teu darrer post que m'ha emocionat, un cop més.
    Per això trigaré encara unes hores en fer neteja i poder obrir, espero, amb llumetes parpellejants i olor fresca d'ambientador.

     

    .. si és que el que no aconsegueixin aquest parell de mascles...

     

    Khalina, que anàvem prou endreçats, coi. En qualsevol cas, aquest parell de senyoretes han reobert els seus saloons. Suposo que el Veí les ha captivat amb els seus encants.

    Gracias Atikus. Johnny Guitart era de Nicholas Ray, ¿verdad? Me gustaba ese pistolero de la armónica.

    Ja he vist que has tornat a obrir Violette. Moltes gràcies. I ara, puc fer la darrera copa del dia a casa teva o només deixes entrar el Veí? Ep, que m'he espolsat les botes i m'he pentinat.

    Rateta, gràcies per lo de mascle. Però no sé qui és l'altre. Fa estona que hi rumio :-)

     

    A veure Paseante... No dissimulis!! No cal ni que piquis, ja saps que la porta és entreoberta. T'espero. Ah! No oblidis de pujar el llibrot aquest que em llegeixes mentre faig la coca de trempó per la revetlla de demà al vespre. Per cert, saps què m'ha dit el de dalt? Que no t'hi has apuntat... Que què?? Que no??? Què dius d'un Círculo Ecuestre?!!! Seràs ranci!!! Tu mateix doncs...

     

    Violette, el Círculo Ecuestre és el Círculo Ecuestre. Gràcies per la porta entreoberta. Ja l'havia vist. Fa temps.

     

    Si de entrada os hubiérais limpiado el ombligo no os hubiéramos negado la copa. Ahora, peinaditos y perfumados, ya es otra cosa.

    Cuando viene aquel trozo en el que os picais porque no lleváis el mismo ritmo con la armónica, y finalmente os liais a tiros? (ese momento en el que agradeceréis no haberos bebido el güisqui que usaremos para desinfectar vuestros balazos)

    En fin, can xurri tiene la persianica a medias. Si llamáis dos veces, espacio, y luego tres veces más, os doy una copa. Solo una, eh!, de café, ni gota.

     

    A ver si lo sé hacer Xurri: toc, toc, espacio, toc, toc, toc. Voy bien? Gracias por no marcharte, aunque veo tu maleta en el rellano. No lo fundas todo, por favor.

     

    oooh! quina gran escena! Sort que la Violette ha tornat! és que volia fer la migdiada amb tanta harmònica... :PP

     

    Nimue :-( Que nosaltres toquem molt bé l'harmònica. Marxes militars, himnes d'equips de futbol... Tenim un repertori que no calen taps a les orelles.