Pepeta



La mujer de los mares del sur vino de visita a la ciudad hace once días, cargada de proyectos. Tuvo un momento para acompañarme a mostrarle mis rincones secretos en el Turó Parc. Estaba más guapa que nunca (como les sucede a todos los tímidos cuando se dan cuenta de que son mejores que la mayoría de nosotros). Nos sentamos a tomar un refresco en esa glorieta, con un panzudo en la mesa contigua que hurgaba restos de croquetas en su boca con un mondadientes. Le causó malestar, mientras escondía la horrible visión con su umbrela blanca.

Ella cronometraba el tiempo que le quedaba para la partida a los mares del sur. La acompañé a buscar su autocar a esa estación fantasma rodeada de solares demolidos (lugares con secretos), donde crecen arbustos silvestres y árboles salvajes que me hicieron recordar muchos años atrás, cuando la pequeña señora Hayden y yo corríamos por esa calle de la tierra de la niebla sin peligros de atropellos. Enloquecidos de alegría.

Había una casa, la de enfrente, en la que vivía una mujer solitaria. Se llamaba Pepeta, y estaba eternamente pendiente del aparato de radio por si el Barça marcaba un gol. Se había separado de su marido efímero en la época de la República, y seguía trabajando en la fábrica de papel La Forestal. Nos deteníamos frecuentemente frente a su puerta. Cuando estaba de mal humor, nos decía que nos marcháramos a hacer los deberes. Cuando se sentía alegre, nos convidaba a pasar y veíamos con ojos bien abiertos Pippi Calzaslargas en su televisor en color (de los pocos que existían en la población). Recuerdo que, al comenzar cada verano, llenaba nuestras pequeñas cestas con albaricoques del árbol de su jardín. Y nos decía que los entregáramos a nuestros padres. Después les ponía comida a los gatos abandonados que acudían a llenar de vida su patio desnudo, como hacíamos la pequeña señora Hayden y yo.

Ya hace tiempo que Pepeta ha muerto. Y la pequeña señora Hayden y yo hemos crecido. Pero seguimos mirando esa puerta que nos acogió. Ahora, su casa (un lugar con secretos), esa casa de cuento infantil (frente a la granja de los caballos), sirve de garaje para el coche de su sobrino. Los balcones y las ventanas están sellados con cemento (como sucede en otros edificios de esa calle en decadencia -algunos están derruidos, y crecen plantas espontáneas entre los escombros). Pero quiero imaginar que el viejo árbol de los albaricoques sigue con las raíces en el suelo. Vivo.

Como están vivos los árboles en los solares junto a esa estación de autobuses secreta a la que pienso acompañar más veces a la mujer de los mares del sur que también vive sola, pero acompañada de esos animales a los que cuida tanto.

13 comentarios:

    Historias como la de la señora Pepeta son preciosas, y se mantienen vivas atavés de los años gracias a esas raices "injertadas" en nuestra cabecita como si de un árbol robusto se tratara, además con una música como la que has puesto se me ponen los pelos de punta, jeje!!

    saludos

     

    Segur que a la Pepeta era feliç quan veia els dos germans amb el cistellet. És bonic que la recordis tants d'anys després.
    Com totes les teves jugadores de futbol et demanin que les dugues a passejar pel Turó no donaràs l'abast :)Segur que si mires el correu el tens plé de propostes.

     

    Com se'ns queden dintre aquestes històries i com ens entendreix recordarles, oi?

    Em demano tanda per visitar els teus racons del Turó Parc, eh! ;-)
    Bon capde que ja s'acosta!

    (Avui hagués pogut estar la primera, però era tan d'hora que tenia el cafè amb llet enlloc de cava a les mans i ja saps que aleshores em fa vergonya...)

     

    Hauràs de fer una "kedada" comuna al Turoparc. Tu seràs el guia i portaràs un paraigües ben gros perquè ningú es perdi (com fan les guies amb els japonesos)

    Molt tendra la història de la Sra pepeta. PEr cert, tu no eres ja grandet quan feien la Pippi?? ;)

     

    Atikus, sabía que te gustaría la música. Tengo que entrar en tu blog para ver cómo te fueron tus "Vacaciones en Roma".

    Emily, la Pepeta era molt bona gent. Però feia una miqueta de por. Com que tenia problemes d'audició, cridava molt fort. I era d'esquerres i mal parlada. Però, al mateix temps, era una dona que t'ho donava tot. A veure si em demanes tanda per anar al Turó Parc :-)

    Rita, et poso a la llista per visitar el Turó Parc. I tu em poses a la teva per fer-me de guia pel Gòtic :-) Apa que ets vergonyosa tu, amb cava o sense cava. Bon cap de setmana artista.

    Khalina, estaria mono amb un paraigües ben gros i ulls de japonès. Tens raó amb això de la Pippi. La veia a casa dels meus tiets de Lleida quan passava els estius a casa seva de més grandet. A casa de la Pepeta hi veia molta tele, potser la Heidy. No ho sé.

     

    ..."la Pepeta era molt bona gent. Però feia una miqueta de por. Com que tenia problemes d'audició, cridava molt fort. I era d'esquerres i mal parlada. Però, al mateix temps, era una dona que t'ho donava tot..."...ospedreta, pero si aquesta soc jo de gran!!!.

    ...histories d´infantesa tendres apart , que els arbres no ens deixen veure el bosc...Paseante te noto que esos paseos acompañados por el Turó Parc te sientan la mar de bién ...y con un bellezón de los mares del sur , ya te digo..!

     

    els teus relats són sempre tan evocadors... tan preciosos...
    Com els mars del sud. Bon cap de setmana!

     

    Una casa solitària amb la Pepeta...
    Quan jo era petita ;) la senyora Pepa , que vivia sola, em cuidava quan els meus pares eren a treballar, després del cole. Vaig aprendre a cosir, a llegir, a escoltar la ràdio: les primeres telenovel.les i a " plorar" quan els protegonistes "ploraven". Li tinc un record molt especial...
    Suposo que tu també a la Pepeta...
    Bon cap de setmana!
    Bonica música!

     

    las casas selladas con cemento me dan mal rollo: me sugieren suelos que ceden, zarzas-trampa, botellas y orines, gatos y ratas agazapados para darte un susto, e, incluso, gente emparedada... brrrr... (no sirvo para okupa)

     

    A mi, nena de ciutat, em fas recordar sovint les sensacions que vaig tenir al poble d'estiueig... també hi havia cases d'aquestes, Pepetes i arbres fruiters.
    Aleshores, em veia més de camp que de ciutat. M'agrada que em despertis records... amagats.

     

    És bonic recordar històries del passat, segur que encara està viu l'arbre. Quan jo era petitona, anava a una de les cases veines a menjar cireres fins que ens feia mal de panxa; eren tardes inoblidables :)

     

    MK, ospedreta, no t'imagino així de gran. Ara que ho penso millor... potser una miqueta :-) I sí que va bé caminar de tant en tant ben acompanyat.

    Nimue, moltes gràcies. Intento aprendre de tu, mestra, a l'hora d'escriure.

    Joana, veig que la gent de la nostra generació tenim records similars. Ara suposo que costaria trobar un nen o una nena amb una Pepa o Pepeta a la seva vida.

    Jaja Xurri. Serás peliculera. Pues yo te veo de okupa con tus rastas y tus chuchos, llena de orificios con metales. De verdad que te imagino :-) (No te enfades eh?)

    Violette, i a mi m'agrada que els llegeixis. Potser encara hi viuràs al camp. Qui ho sap? Un maset, amb una bona cuina...

    Somiant, tenies permís per menjar cireres, o saltaves el mur? :-)

     

    Escolta, que la Pippi la van fer abans que la Heidi. Tu cada vegada fent-te el més jovenet jeje.

    Al final resultarà que veies el Pocoyo, que segons m'ha informat els fan actualment